fredag 27 april 2012

HELG!

Nu skulle man ju kunna tro att jag har virrat ihop det i och med tidsskillnaden, men så är icke fallet.
Det är nämligen så att det ligger studiedagar lite var stans på vårterminen, och om vi har för många Snow Days så försvinner de. Turligt nog fick vi en till övers, så imorgon är en ledig dag.

En sak som jag helt glömde berätta om förra veckan, för jag var så excited over prom, var 420. Är ni frekventa spanare på Cops på TV så vet ni säkert att koden för marijuana (och andra droger också tror jag) är four twenty. Vissa brillianta (känns sarkasmen) amerikaner vars enda intresse är att röka på tar det här som ett tecken från ovan att den 20 april är Pot Day, dagen då man röker på extra mycket. (20 april = 4/20 på amerikanskt vis).
Himla dumt i huvudet tycker jag. Men så är det ju inte alla här som har så mycket innanför pannbenet.

Idag har jag träffat min svenska vän #2, Ulla. Det är alltså tanten från kyrkan som vi går till ibland. Vi kom fram till att det var dags att ses igen, så på söndag kommer hon och hämtar upp mig och vi ska till hennes kyrka och sen hem till henne. Jag hoppas på kanelbullar och Singoalla! Jag har förövrigt påskmust :)

Ha det bra kamrater!

Inga kommentarer: