torsdag 5 april 2012

is it.... is... it's SPRING BREAK!!!

Har precis satt i mig andra halvan av min steak som jag inte åt igår, Spring Break börjar NU, och imorgon bär det av till självaste hufvudstaden Washington D.C. Fasen vad livet leker!

På tal om steken förresten så hände något roligt/sorgligt igår. Vi käkade på Country Cookin' (ett riktigt redneck ställe dit alla tjockisar går, det är nämligen buffé). Man beställer en kötträtt som kommer med en bakad potatis, pomme, mashed potatoes eller sweet potatoes. Sen på det finns det en buffé, salladsbuffé kallas det visst. Det finns alla sorters potatis, soppa och bröd, sallad och dessert med en glassmaskin och kakor i långa längder.
Jag kom dit direkt från träningen i mina små shorts och oj vad folk kollade. När vi dessutom käkade bara hälften av våra monsterportioner och servitören frågar om det var något fel på maten, då vet man att man är i Amerika! Maten var alldeles utsökt, men man behöver ju inte äta tills man spricker för det?

Idag gjorde jag något ovanligt knasigt. Förberedde mig inne på skolans toalett för dagens track meet. Bytte om och kom på att jag var tvungen att kissa. Sagt och gjort. Sen tänkte jag väldigt noga att "glöm nu inte ta på dig linnet innan du torkar händerna" (för det är i princip ute i korridoren) Men nej då, jag kom ihåg att ta på mig linnet. Så jag gick för att torka händerna... fast så kom jag på att jag hade glömt tvätta dem. 
OCH IGÅR NÄR JAG SKULLE TA LITE DAJM-GLASS, ELIN! haha... men det var väldigt kul just då. Har varit virrig och glad idag. 

Ikväll ska jag bara chilla lite. Äta melon, tvätta och kanske kolla på en film. Måste komma i säng tidigt dock, för kl 5:45 går bussen från LB.
Ha det gott! 


Inga kommentarer: