lördag 14 april 2012

Slut på Spring Break

Igår var officiellt den sista dagen på lovet, nu är det bara vanlig helg.
Jag har shoppat litegrann, och så alla sevärdheter och såntdär, så nu är den här månadens pengar (som jag fick för en vecka sen) nästan slut.
Planen var att jag skulle leta efter finskor till prom. Vad jag hittade istället var:
- ett linne
- två klänningar
- ett par ballerinaskor
- ett par högklackade superfina strandskor
- ett par shorts (från Hollister - $3!!!!!) (Hollister är fancy om ni inte visste det)
- en klister-bh till min prom dress
- påskmust på IKEA
- souvenir-t-shirt från Maryland, Atlantic City och Philadelphia

Så.. idag är det exakt en vecka till prom. Lite småpanik att hitta skor och handväska. Men idag, eftersom vi är i Richmond hos mormor och morfar, åkte vi och shoppade (igen). Efter lite om och men hittade vi skorna med stort S inne på NORDSTROM, som ironiskt nog är svenskt. En silvrig liten clutch hittade jag inne på Claire's, som är en billig liten skitaffär, men hej, jag vill inte lägga pengar på en silvrig väska (det är 2012, inte 2002), men, jag fick dåligt samvete för att jag shoppade onödigheter när det finns människor som inte ens har mat för dagen. Jag protesterade lite, men då fick jag höra att man inte får gå emot modereglerna på prom osv.. så ja, spenderade väldigt mycket pengar och det känns sådär.
Men nu är alla grejer klara till prom. Nästan. Ska boka pedikyr, manikyr, smink och håruppsättning. (suckar inombords just nu........ gah. )

I övrigt, om ni inte är så intresserade av min shopping så kan jag berätta att vädret har äntligen blivit bättre här. Det var ju extrem sommarvärme för 2 veckor sen, sen var det kallt (15grader) i en vecka, men nu kan man äntligen gå i linne igen.

Imorgon är det Skype för hela slanten som gäller. Först Josefine och sen mamma, pappa eller kanske Johan?
Ha det kalasbra!
Jag ska snart iväg till den grekiska restaurangen för middag. Som vanligt kommer det bli alldeles för mycket mat, men jag funderar på att bara beställa en förrätt. Det är nämligen så att vi hade thaimat till lunch, och det var så att det räckte och blev över. Men gott var det!

1 kommentar:

mamma sa...

Visst blir det skype imorgon, hur dags?
Kram