fredag 6 april 2012

WASHINGTON D.C., baby!

Igår var helt fantastisk. Gick upp vid halv 5 tiden, glad som en lärka, och fick skjuts till skolan. Där väntade bussen och inte mycket senare var vi på väg.
Vi blev avsläppta drygt 4h senare här, på Corcoran Museum and College of Art and Design
 Det var himla trevligt att få je m'appelle:a mig lite.. Tjejerna till vänster tittar på George Washington tavlan, det portättet som är på 1 dollar bill, synd att jag inte tog kort på den..
 En av många många turistbilder, Morgan, Erin och jag.
 Morgan och jag utanför Vita Huset. Det var inte alls så stort som man tror att det ska vara. Var det här allt liksom?
 Som sagt. Sniperskyttar på taket och ja, rätt coolt att ha sett det ändå :)

Capitol building i bakgrunden. (Fråga mig inte vad de gör där, för det har jag ingen aning om. Något med the Senate kanske?)
Occupy Wall Street
 På museet fick vi gå ner i källaren på en work shop. Den här silk screen:en gjorde jag. Rätt kul faktiskt
 En staty som var väldigt cool. Gjord i marble. Jag kanske behöver tillägga att det är inte tyg över hennes ansikte, det är också sten. Otroligt coolt.
 Och så fick vi se en Warhol
 The Washington Monument
 Fina fina gator mitt i stan.
 Precis bredvid Hard Rock Café där vi åt middag ligger Ford's Theater där president Abe Lincoln skjöts.
 Behöver jag ens förklara? Det var som himmeln i hamburger form.
 Innuti Hard Rock.
 Och mitt hjärta klappade väldigt hårt när vi fick 23 minuters shoppingtid och jag fick syn på H&M. Det visade sig vara precis som i Sverige och jag blev lite besviken.. haha. Men bredvid låg Forever 21 och jag var  tvungen att smsa Connie och hon lovade mig att vi skulle gå förbi där på vägen hem från Philly om en vecka. YAY!

Det var en förtrräffligt bra start på Spring Break. Imorgonbitti far vi till Philly och stannar däruppe i en vecka. Kommer ha med mnig internet i bilen imorgon så vill ni Skypa går det alldeles utmärkt! 4-10 er tid ungefär kommer vi vara i bilen.

Kram

Inga kommentarer: