lördag 25 februari 2012

lördagmorgon

Åh så härligt! Jag sitter vid frukostbordet själv och bara njuter av tystnaden (Jenna sover... haha) och att det är lördag och att jag har roliga planer för idag.

Igår  hände något extra spännande i skolan. Det var nämligen så att vi var under tornado watch. Det var alltså inte en varning, men det kunde bli. Snacka om väderförändringar! På en vecka har vi haft 25 grader och sol, 15 cm snö, och nu extrem blåst(och ingen snö).

Vid 12-tiden ska jag traska ner till Aimee's house för film- och spelkväll. Josh och någon mer skulle komma, och det ska bli himla kul!

Det här med godislöfte är ju himla korkat har jag kommit fram till. (Men förutom min lilla incident iförrgår har jag hållt det). Det var nämligen såhär, 1st block igår så frågade min vän Tori våran lärare om vi inte kunde bli belönade med godis för att vi skrev så mycket anteckningar (Det kanske låter som ett skämt nu, men det finns alltför många lärare som belönar sina elever med godis och klistermärken. 1. Inte konstigt att var tredje amerikan är överviktig. 2, känns inte det lite lågstadieaktigt att få klistermärken? )
Iallafall, Tori's vän påminde henne att hon, liksom jag, faktiskt gett upp godis för 40 dagar, och Tori suckade och sa;
 - Men glass då? Eller kakor?
Då känner jag bara, är det godis man ger upp, eller socker? För ska jag ge upp godis, då kan jag ju äta en kaka istället. Så himla ogenomtänkt!  Så därför tänkte jag ta med min sista Marabou chokladkaka (som jag sparat ändå sen julas!!) och ge den till min vänner ikväll.

Nu snöar det. Gah.. Tur att jag har gångavstånd till Aim iaf.. tänker inte bli insnöad av 1 cm snö!
Jag vet inte om ni hajade det när jag var ledig i måndag och fick sovmorgon i tisdags, men det var alltså på grund av snön som skolan stängde. 

Ha det bra, kära ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA du e kul du. Nu har nästan all snö försvunnit här. Känns oroligt inför vasaloppet, men det är väl bara att införskaffa vattenskidor:)
Ha det gott och fortsätt njut av livet, vör det är kort och underbart.
KRAM FRÅN FAR