tisdag 28 februari 2012

förskottsfirande

Det var nämligen så att Connie tog svängen förbi postkontoret efter jobbet. Jag hade fått två fina kort, ett av moster och morbror, och ett av mormor och morfar.
Paketet var där, men det var stängt tyvärr. Jag ska fråga Aimee om vi inte kan svänga förbi innan skolan imorgon :)


HEJA PAPPA OCH TIINA PÅ HALVVASAN IMORGON!!
Drick mycket blåbärssoppa och staka på! :)

Själv är jag lite smådränkt i plugg. Det suger. Men livet är rätt bra ändå!
Inatt kommer Shannon hem igen. Det känns bra för det är så tomt fastän Jenna gnäller mer än vanligt.
Nya grejen här hemma är förresten att hon får betalt för att stiga ur sängen på morgonen. Ja, ni läste rätt. 50 cent / dag. 50 cent för att klä på sig, 25 cent för att borsta tänderna på morgonen, 25 cent för tandborstning på kvällen.
Det är ju inget jag har något med att göra egentligen, men jag tycker det är en jävligt märklig prioritering när de gnäller över bensinpriser och andras bortskämda barn.

Det som kommer bli topp 10 bäst med att komma hem är att slippa allas sjuka syn på saker och ting. Jag är fullt medveten  att jag förskönar Sverige nu, för det finns puckon hemma också. Men det är en annan sak här.

Nu har jag klagat klart.
Jag hör av mig imorgon hur det blir med ev. Skype på min födelsedag! :)

1 kommentar:

mamma sa...

GRATTIS på Maria-dagen!

Kram Mamma