tisdag 1 november 2011

halloweenhelgen:

Helgen började med family movie night som vanligt. The Girl with the Dragon Tattoo var inte en remake med amerikanska skådespelare utan den helt vanliga versionen med subtitles. Det var lite spännande att se en svensk film och att kunna stå i köket, höra hur Shannon pausade och kunna svara: Du vet, jag förstår utan subtitles! haha

Lördagen spenderades hemma hos Laura tillsammans med svenska Anna som bor i county't på andra sidan stan. Det var väldigt trevligt och det var kul att prata svenska, prata med fel grammatik och få bekräftat att nej, det är inte bara jag som reagerar på hur konstiga jänkarna är ibland.

 Vi byggde ihop en liten juldekorationshund också. Ni vet, efter Halloween kommer Thanksgiving och efter det är det i princip jul, eller hur mamsen? Laura försöker krypa bort från kameran men det går sådär och Sophie, lilla vovven är jättejättesöt.

Vi åkte till kyrkan där det fanns mat och minst lika mycket godis och bakelser som mat. Den här kaloribomben delade Anna och jag på. Rätt tjusig va? Såhär ser förövrigt i princip alla bakelser och cup cakes ut.
Sen bakade Anna och jag svenska köttbullar. Eller ja, vi lagade och jag antar att de var amerikanska, det var bara en ful översättning. Brunsås gjorde vi också, utan påse utan på rikt :)
 Igår, söndag åkte jag hem igen. Laura körde vilse så vi blev lite sena.. Men iallafall, fick världens finaste mottagande av min familj som jag inte hade saknat, men bara uppskattade att ha tillbaka. Det var dags för utklädnad och hela familjen gick i blått, vilket inkluderar Miley såklart! (kolla på bröstet och lite  på huvudet)

Och här är hela familjen. Shannon valde att vara med i sista sekund och ville visa sitt blå hår. 
Aaw, vad jag tycker om dem! <3

Det kommer ett till inlägg med några bilder från en annan kamera, vänta så ska ni få se :)

Inga kommentarer: