onsdag 23 november 2011

jajamänsan fattas bara!

Nämen tack ska ni ha för komplimangerna!
Och njae, det är inte jag som brukar säga vågar man inget så vinner man inget, eller jag säger det ganska ofta men jag tänker inte ta credit för det. Det är Jonas och Gustav som säger det och det fick vi höra sommaren lång på Sports Camp.

Låt mig berätta om gårdagen. Måndag morgon. Det som lyste upp tillvaron var att Aimee var tillbaka från Japan. (haha, jag tänkte det i mitt huvud som djapään istället för Japan.) Vi fick japanskt godis, grönt te och mjölk karameller. Det var helt underbart med godis som inte smakade socker!
Dagen fortsatte sisådär, hade huvudvärk, jag som aldrig har huvudvärk.. men jag hade redan bestämt mig för att gå till min första track practise efter skolan. Så, jag gick dit med Xenia, den andra utbytesstudenten på min skola och herreminskapare. Nu, jag har ju inte tränat track förut och vi körde 800 m. Har ni en aning om hur jobbigt det är? Särskilt när man springer tillsammans med f.d. cross country teamet som tränat stenhårt sen i juni... Men det var kul ändå, alla är så snälla och hör och häpna, de kommer ihåg vad jag heter och har ett helt okej uttal. Jag vetitusan hur de gör för själv glömmer jag bort deras namn så fort de stängt munnen igen. Men det är bra!
Och coachen är kanon. Helskön.
Iallafall, när jag kom hem käkade vi sushi, jag höll på att somna vid bordet. Sa jag att klockan vid det laget var 6.45? 7.30 låg jag i min säng (haha, jag skrev bädd först) och ställde min klocka på 9 pm så jag skulle borsta tänder och göra mig klar för natten. Ja, alarmet stängdes av på något mystiskt sätt och jag vaknade klockan 3am och kände att, jag kanske ska borsta tänderna nu? Sen sov jag gott tills alarmet ringde 6.45. Total sömn: 11,5 h
Rätt imponerande va?

Idag vakande jag, utsövd, haha. Åkte till Mill Mountain för första gången på en dryg vecka och tjejen som jobbar där sa: Du har klippt dig! :D
Hade en bra dag och track practise var bra. Alltså BRA. Coach sa att jag såg mycket bättre ut idag, jag sa att det var för att jag var klädd i Sverige-färger. Whatever works for you!
Sen kom daddy och hämtade mig och vi åkte till gymmet. De andra gymmade, jag tog en dusch, bastade och gjorde franskaläxor.

Japp, bra dag. Hoppas att ni också har haft det bra!

Imorgon när vi ska på roadtrip (det är Thanksgiving break nu) så ska vi äta McDonald's. Min första McDonald'ska hamburgare i USA. Jag är väldigt uppspelt.
Och så har jag lånat en våtdräkt också, så beachen, jag är helredo!

3 kommentarer:

mamma sa...

God morgon!
Ja tänk vad skönt det är att sova! Jag hade en bra dag igår och jag kommer att ha en bra dag idag oxå, för jag blr alltid så glad när jag läser din blogg. Efter jobbet idag ska jag gå till träningen för första gången efter operationen och det känns bra.
Hoppas vi kan skypa på lördag!
Kramisar <3<3<3

ewelina sa...

gud, jag blir så himla glad när jag läser din blogg. " jag kommer få en tjockisfamilj" haha sure baby. Du blev bannnanasnygg i håret och jävlar vilket hejdundrande välkomstfest vi ska ha när du kommer tillbaka. fätttfättfätt. du är fin!

elin sa...

jag läste "Och så har jag lånat en våldtäkt också". så himla hemskt. pust och stånk och stön, idag har varit en förjävlig och tung dag. jag saknar dig med /tommy