torsdag 24 november 2011

första halvan av Thanksgiving

Hejsan hoppsan
Tänkte att jag skulle berätta om första halvan på thanksgiving, klockan är ju bara 4 än så länge så det är mycket kvar.

1. Vaknade på hotellet i Virginia Beach och var supertaggad på hotellfrukosten. Kontinental hotellfrukost, ni vet sån underbar frukost med frukt, yoghurt, flingor och nyttigt bröd i alla former. Nej, glömde för en sekund att det är amerika jag befinner mig i. Istället fanns: bagels, blaskigt kaffe med obscena mängder socker, både äkta och artificiellt, donuts, muffins, varm choklad, cupcakes, waffles, flingor ; Kellogg's frosties, flingor med marschmallows, chokladflingor.. ni fattar grejen. Till frukost?! Jag hittade iallafall en brun banan, tranbärsjuice, en russinbagel med Philly cheese och en halv våffla.
Det är verkligen vidrigt hur folk äter här!
Igår såg vi en gubbe i mataffären. I kundvagnen hade han:
4 sexpack diet pepsi
4 frysta pizzor
2 påsar chips
2 påsar bullar
Ja, han var stor som ett hus och jag tyckte det var sorgligt.

2. Iallafall, sen åkte vi till Sandy Beach och hade lunchpicknick. Mycket mysigt :)
3. Smälte maten lite och drog ut på en löprunda med Connie. Har fått läxor över lovet från trackcoachen så här är det bara att ligga i.
4. Bytte träningskläder mot våtdräkt och hoppade i havet. Kallt som tusan men det var kul. Sen värmde vi oss i inomhuspoolen. AAhhhhh... skönt.
5. Nu har vi duschat och gör oss iordning för thanksgiving dinner. Vi ska till Shoney's, en restaurang som finns över hela landet. Har dock inte varit där än men jag förväntar mig äckligt mycket mat. Alla varnar mig om thanksgiving dinner att man äter tills man spricker... Just det, fick rådet att inte bära jeans. Borde byta kläder. Eller kanske hålla mig i skinnet och äta normalt? Vi får se.. det blir jeans!

Hoppas att ni hade en bra torsdag.
Mamma, jag tror det kan vara dags för mer pengar snart. Det är black friday imorgon (våran motsvarighet till mellandagsrea) och på lördag ska vi shoppa med grammy. Bara så du är med på noterna ;)

MOT MATEN!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde man åt kalkon idag, är jag ute o cyklar?
Jag har sålt ditt presentkort idag, (det du vann i påskrallyt).
Jag pratar med mor så att de kommer in på ditt konto. Tyvärr så behåller ju din huvudsponsor 50% enl avtal. Ser fram emot en härlig helg.
Kram fr far.

mamma sa...

Trudelutt, här är jag med på noterna och tror jag fattat galoppen:) Kolla kontot får du se. Fortsätt ha det gott, njut och simma lugnt på rean!
Kramisar<3<3

Mathilda Jerenius sa...

Wow, tror jag ska ansöka om att få ta din roll som dotter nu när du är borta. Verkar sjukt ekonomiskt:) Känner mig liksom halvadopterad väldigt ofta när jag hänger med din familj. Veckopeng vore ju nästa självklara steg, eller hur?