måndag 14 november 2011

helguppdatering

Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har haft. Det har varit många roliga stunder och jag tänkte berätta lite av det jag kan komma ihåg såhär på rak arm;

Igår morse var det Skypedags med hela tjocka släkten. Morfar fyllde 90 i veckan och det firades på skype. Jag skickade ett kort och det kom fram på exakt rätt dag och både morfar och jag var så glada så!

Efter det åkte vi till Chuck E Cheese's, en restaurang som är snarare en spelhall. Samtidigt som man köper mat köper man Tokens, mynt att stoppa i automaterna för ett spel. Det var den stället med minst matro hittills. Käkade en all-you-can-eat sallad och sen var vi igång med spelandet. För varje spel fick man små biljetter i olika antal beroende på hur bra man var, och sen växlade man in dem mot en liten skräpleksak. Det var ganska skoj :)

Sen tog vi vägen förbi postkontoret för att jag hade ju minsann fått paket. Det här är nog höjdpunkten på hela helgen.. haha.
Kassörskan är tveksam när hon lämnar över ett tillplattat, blött, inplastat paket och hon frågar vart det kommer ifrån. Jag blir ledsen över att det är stora röda blöta fläckar på hela kortsidan. Men iallafall, jag kvitterar ut det och traskar glatt ut.
Jag är så ivrig att öppna så att jag inte bryr mig om att använda sax för att få upp tejpen. Nej, inte behöver jag någon sax inte. Sen började mitt finger blöda. Ett ordentligt paper cut och jag flippade ur totalt. Det låter töntigt med det var ovanligt mycket blod för ett paper cut. Tur att Connie är sjuksköterska! haha

Iallafall ,sen började jag öppna alla kladdiga påsar och försökte hitta läckan. Hittade tre exploderade juiceförpackingar.. Mina fina stickade vantar fick en touch av lingondricka och mina löparstrumpor har en röd fläck på hälen. Och mormor och morfars vykort blev fläckat och skrynkligt :(
En grej bara, mums-mums exploderar och smälter i flyget. Men det gör inget, det går att slicka!
Resten var i bra skick, lite kladdigt men det torkade vi av. 

Den antagligen roligaste av alla saker som hände inne på postkontoret under 10 min i lörsdags eftermiddag var när Connie kände på hjortronsyltsburken och sa, åh nej, den har klickat, den är öppnad och förstörd! Hon öppnade och luktade försiktigt, vred ihop ansiktet till en grimas och sa Åh nej, det här är förstört! 
Ge hit sa jag och luktade. Jag vek mig av skratt och sa att det är precis såhär hjortronsylt ska lukta! 
Vi skrattade så dant att tanten bakom disken kom ur sin lucka och undrade varför vi hade så roligt och vi småpratade och allt mellan himmel och jord, för så kan man göra här!

Jag blev jätteglad för alla vykort, godispåsar, kakor, chokladkakor, Hälge tidning, löparstrumpor och vantar. 
En sak som var väldigt förvirrande för Connie var DigestiveMarabouchokladkakan. Digestive? Chocolate? Euw! (digestive = matsmältning)

Det var så himla roligt och jag blev jätteglad för allting! 
Gårdagen fortsatte vara bra. Vi krattade löv och hoppade i lövhögar. 
Idag var också mycket bra. Ska fira lite fars dag här snart. Min american far. Farther's day är inte förrän i sommar och då är jag ju inte här så jag kör på den svenska datumet. :)

(långt avbrott med middag och armbandspyssel i lekrummet med hela familjen)
Jag gjorde ett armband med bokstäver som säger "Malin loves America Nobama"
Förträffligt humoristiskt och ironiskt! haha

Det var ett långt inlägg. Nu ska jag hoppa i säng och skriva dagbok. Tack och godnatt!

1 kommentar:

mamma sa...

Hej gumman,
Ja det har varit en händelserik helg här oxå. Som sagt har vi ju firat morfar. Alla tyckte det var så roligt att få prata med dig. Morfar tyckte det var så konstigt med tekniken. Han frågade "Är det här inspelat? Kan det vara på riktigt?"
Johan var kvar här tills igår, så vi hann umgås lite oxå.
Du får berätta mer om vad som funkade att skicka i paketet, så vi vet vadsom kan komma i nästa!!!

God morgon-kramar