söndag 6 november 2011

lördag

Idag har jag gjort många roliga saker och varit VÄLDIGT amerikansk. På gott och ont antar jag..

Först sprang vi. 7 km utomhus i en fin höstig park och alla var vänliga, log och sa good morning.
Sen duschade vi lite snabbt och åkte downtown till the Taubman som är konstmuseet. Igår hängdes en målning som jag och några klasskamrater har jobbat på, upp där. Men när vi kom dit imorse hade de tagit ner den redan. Vad är det för en stil undrar jag? Min första målning på ett riktigt museum och jag fick inte ens se den.. Aja, det blir kanske fler gånger :)

Sen var det en parad i staden. Eller det var innan vi gick till museet men det spelar ju ingen roll. Här kommer det amerikanska iallafall:
Alla viftade med den amerikanska flaggan (det var folk som delade ut gulliga små flaggor), det kom krigsveteraner i gamla bilar och alla viftade med flaggorna och tjoade och tjimmade. Sen delade American Red Cross ut gratis hot dogs, så jag stod där och åt korv. Och chips. Och donut holes. Och varm choklad.
Det var ett marching band som spelade Star-Spangled Banner och gubbarna höll handen på hjärtat.

 Haha, den här bilden är nog bland de värre jag har sett- varsågoda. Till mitt försvar kan jag väl säga att solen bländade mig och att jag var på toppen av sockerkicken. Amerikanska flaggan och chips, himla fint!
 Sen ställde Connie frågan som jag aldrig kan säga nej till. Ska vi gå till Blue Collar Joe's/ köpa Reese's Peanut butter cups/ milkshake etc. Denna gång var det Froghurt. Frozen youghurt och sen sprinkles i regnbågens färger och nötter och frukt och marschmallows och gummibjörnar och kolasås och stenliknande choklad - ALLT. Jag tänker aldrig mer gå dit (med resevation för lögn)
Sen åkte vi och hämtade Jen och drog till en Chili Festival i Smith Lake Marina. Jag smakade på den starkaste chilin jag någonsin ätit, det var hemskt. Tydligen så blev jag alldeles röd i ansiktet, haha. Men jaja, jag blev vän med en clown iallafall!
 Och så fick jag en bild med självaste sheriffen. Amerikanskt så det förslår!
Och så Jen och jag med våra ballonghattar vi fick av Mr Clown. "You look like a sky skraper" sa Jen.

Jag har dåligt samvete för jag har ätit så himla mycket och äckligt skräp idag. Helt helt hel bortkastad löpning... :( och mina knän börjar göra ont så jag vill inte göra det värre och öka på träningen för fort heller.
Jag har bara ingen självdisciplin och det är jättejobbigt för jag vill inte vara onyttig men det är jättesvårt när allt är så lättillgängligt.

Idag har varit bra. Jag uppskattar verkligen tiden då inte min lillasyster är med. Jag tycker jättemycket om henne men hon är otroligt påfrestande och låter hela tiden, så tiden med mina värdföräldrar, som är helt underbara, är jätteskön. :)

Jag ser fram emot imorgon :)

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ!

Läs mejlen, så slipper alla som inte tycker var man träffar på en papptavla att läsa sådana väsentligheter.
KRAM fr far