torsdag 17 november 2011

efter regn kommer solsken fast först är det lite molnigt såklart

Idag var en lite bättre dag än igår. Ganska mycket bättre faktiskt.
Och min facebookstatus lovade en överraskning. Såå...
JAG HAR BÖRJAT TRACK! Alltså bilden är ju för rolig. Slickat hår och ett äkta amerikanskt fakesmile. Jajamänsan! Kolla in högerbenet. Borde kunna nämna vad muskel heter för det hade vi prov på idag. Sartorius, kan det stämma? Rectus femoris. Aja, provet är gjort och nu kan jag glömma det.
Haha.
Men jag är riktigt pepp iallafall. Coach Walton är trevlig och på måndag ska jag på min första träning.
Så ja, vågar man inget så vinner man inget!

Hej Malin! Fick länken av Svenssons till din blogg. Jätte kul att få läsa hur du har det "over there". Att gå High School i USA har alltid varit en dröm för mig. Såg att du hade skrivit att det är som i filmer, häftigt! Min vän Hanna har också flyttat till USA nyss och hon säger att det är som i filmer hon med. Hur var Halloween? Har du fått mycket nya vänner? Själv är jag inne i gymnasiumvalen vilket är förvirrande och kul. Vad gick du för linje här i Sverige? Jag har tänkt att gå natur kanske. Det visar sig väl vad jag väljer och så! Du får ha det så bra, familjen hälsar! Kramisar /Linnéa


hej Linnéa! Vad kul att du skriver :)
Halloween var fantastisk! Om du kollar lite längre ner så hittar du bilder på våra utklädnader och allt vi hittade på. Eftersom min familj går i kyrkan så var det där vi hängde på Halloween, det var så kallad trunk or treat där alla bilar på parkeringen öppnade bakluckan och delade ut godis till barnen. Det var gulligt men samtidigt så vidrigt när man ser hur absurt mycket godis de får. Usch (fast jag ska inte säga något. åt precis den sista biten Oreo fudge i kylen.)
Angående vänner så har jag en nära vän, Aimee. Hon bor nästan granne med mig så hon skjutsar mig till skolan. Den här veckan är hon i Japan så jag får åka gul skolbuss istället. Sen har jag vänner i alla mina klasser (förutom anatomin då) och folk kommer fram titt som tätt och frågar "dig har jag inte sett förut, vem är du?". Men det är svårt att få nära vänner, jag är hela tiden försiktig och tänker "pratar de lika mycket skit om mig när jag inte är här som de pratar om andra?" Jajamänsan, här pratar man bakom ryggen om vem som dejtar vem och vem som har snyggast rumpa. Inte jätteintressant om man frågar mig men det finns guldkorn om man letar!
I Sverige gick (går?) jag estetiska programmet med inrikting bild och form. Personligen tror jag att alla program är bra. Man måste bara hitta en skola där man trivs med människorna runtomkring så löser sig det mesta. Eller, jag menar inte att man ska välja det kompisarna väljer men jag tror du hajar vad jag menar :)
Hälsa tillbaka :)

Mammsen och pappsen... eh... jo.. det är så att.. DU ÄR GRAVID skrek Connie. Hahah. Nej, men jag skulle vilja lägga till en sak på min önskelista. Jag beställde precis lite kläder till track and field så ja.. ni vet allt vart jag vill komma med det här. 


Natti natti!

3 kommentarer:

mamma sa...

Nu förstår jag ingenting vad du menar..... Vad är det du ska göra och vad vill du att vi ska göra??????????????

Anonym sa...

Men Ulla förstår du inte, Malin e gravid och du blir ju då mormor. Hon har köpte LITE kläder skriver hon. Alltså behöver hon mera kläder o vill nog att vi ska skicka ett nytt paket med lingondrycksindränkta kläder, fast i lite större storlek.
Ett annat alternativ kan ju vara att vi skickar över lite pengar direkt till världens bästa Malin. Jag tömmer spargrisen på alla mina dollar så kan vi väl se om det kan räcka till en strumpa.
KRAM (från en blivande morfar om jag inte fått allt om bakfoten).

lurten sa...

JÄKLAR vilka ben mallan!!!!!! gr. gårdagens bästa var när jag satt ungefär två meter från papperskorgen men ändå lyckades pricka den när jag kastade i en pappersboll. idag skrev jag NP i svenska B. skolan är pain men min fina lärare eva mailar internetlänkar med bildbloggar så det är liksom bara allt plugg och tidiga mornar det är fel på.