tisdag 15 november 2011

Känner att det är lite glest mellan kommentarerna här. Vad är det bästa som har hänt er idag?


Jag ska ta och berätta för er också, det har nämligen varit en ganska dålig dag.
Jag tror att det bästa var när jag satt på skolbussen på väg hem och kollade mailen. Jag hade fått mail från Josefine om sportscamp i sommar och ja, jag längtar som en galning. Det gjorde mig glad.
Och att jag fick ett fint sms av Connie under drama class idag.
Och så fick jag ett mms av Shannon föreställande Frankie som låg på min säng och han sa "I think he misses you!"
Sånt gör mig glad en regnig dag. Det var kanske inte en så dålig dag, och den är ju långt ifrån över.

Jag ska passa på att svara på vykorten jag fick också. Jag gör det här istället för att skicka riktiga brev, jag är ju trots allt född i teknikgenerationen.
Moster Anne: Till maten dricker vi iste. Det gör man överallt i Usa. Skillnaden här är att här i södern dricker de sötat te. Det smakar ungefär.. som flytande socker med diskmedel. Osötat ska det vara!
I min familj dricker vi ganska mycket mjölk också, det passar ju bra med tanke på mina mjölkvanor. Och inte köper man en-litersförpackningar, inte. Här är det gallons som gäller, dvs 4 litersdunkar.
Morbror Håkan: Jajamänsan, skicka e-mail till malinmaria@live.se om ni inte vill kommentera här!
Mormor: Mina värdföräldrar tyckte att det var ett väldigt fint fotografi du skickade. De var så imponerade av att Horn fanns på vykort!
Tack igen för grejerna ni skickade, jag blev jätteglad! Connie provade matsmältningschokladen och den var väldigt omtyckt.

Mammsen: Saker som fungerade bra att skicka i paketet var alla torra saker + lingonsylten. Bra att du la den i en påse förresten. Min familj tyckte det var väldigt intressant att lingonsylten var på tub, haha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

MORS!
Det bästa som hänt? Ja jag har just klivit upp ur sängen, så det var ju bra att jag vaknade frisk och får uppleva en dag till på detta härliga jordklot. Jobbade över igår så det blev sovmorgon idag. Det bästa detta dygn är nog att jag drömde att jag fick massor med nätrullare och spöade Johan i tennis:). Tiina o jag ska träffa fam Junler i helgen,Ingela hälsar till dig. Har lite hopp om att träffa Tilda snart oxå. Ännu går studierna bra. Egentligen finns det väl inget som är dåligt, bara att det känns som att du är så långt borta ibland, men då läser jag din blogg och då känns det bättre.
KRAM fr far.

mamma sa...

Hej gumman,
Det bästa med idag är att jag fortfarande blir glad när jag tänker på när du skypade med tjocka släkten i lördags. Alla var så glada! Idag pratade jag med morfar och han sa att det allra bästa med i lördags var att få prata med dig igen.

Ha en fortsatt bra dag!

Kramar

Hälsningar från Mariefred sa...

Hej Malin!
Fick länken av Svenssons till din blogg. Jätte kul att få läsa hur du har det "over there". Att gå High School i USA har alltid varit en dröm för mig. Såg att du hade skrivit att det är som i filmer, häftigt! Min vän Hanna har också flyttat till USA nyss och hon säger att det är som i filmer hon med. Hur var Halloween? Har du fått mycket nya vänner?
Själv är jag inne i gymnasiumvalen vilket är förvirrande och kul. Vad gick du för linje här i Sverige? Jag har tänkt att gå natur kanske. Det visar sig väl vad jag väljer och så!
Du får ha det så bra, familjen hälsar! Kramisar
/Linnéa