torsdag 3 maj 2012

förlåt för långt uppehåll

Förlåt för att jag inte skrivit något på länge. Tyvärr har det hänt lite saker här, väldigt drastiskt och dramatiskt, senaste veckan så jag har inte riktigt varit på humör för att skriva.
I fredags dog Laura, som alltså var min lokala kontaktperson här (hon som jag skulle ringa om något hände, eller jag bara behövde prata). Så idag var jag på begravning. Väldigt sorgligt. Hon var bara 51 år och har två tonårsflickor.

Den här veckan har det blivit varmt igen. Det ligger på stadiga 25-32 grader celsius, och det är egentligen inte helt hemskt. Vad som dödar mig, det är luftfuktigheten. Galet klibbigt! Men det går bra så länge man håller sig stilla, men på träningen klarar man hålla igång i max en timma, sen dör man av oenergi.

Sitter ute nu, det är väldigt skönt faktiskt. Skulle tippa på de lägre 20-graderna.
 Den här bilden är från fredags när jag var ledig från skolan.
Glöm inte solskyddsfaktorn!, sa Shannon.
Nej då, det är lugnt!, sa jag.
Hehe... jorå. Danska flaggan hade jag på rumpan när jag kom in. Men det gick över snabbt :)
 Så här fin är himlen just nu. Fast såklart lite finare eftersom jag tog en crappy bild med webcamen.
Och en sånhär fin hund försöker dregla på min dator just i detta skrivande ögonblick.

Jag kommer förhoppnings vara upptagen i helgen, så kanske får vi vänta ett tag. Jag känner att det är bättre att jag är upptagen nu, kommer hem och är upptagen med er sen :)
Ni får ha det brabra!

2 kommentarer:

mamma sa...

Ja, livet är fullt av både solsken och mörker, värme och kyla....
Vad ska du hitta på i helgen? Själv ska jag på marknad på lördag, så vi får se vad jag kan hitta för fina fynd!?
Nu ska jag titta på Let´s dance..

Kramis

elin sa...

lyssna på hong kong garden - sioxsie and the banshees!
man vill dansa meet a bear-dansen till den ungefär. och ja, du har hört den förut för den är med i marie antoinette. snart kommer anton, august, sofie och sara hit. vi ska rimma till finiskatalogen. lovely. kram ponny