torsdag 24 maj 2012

glad onsdag på er!

Idag när jag gick till skolan sa mina lärare, men att du blev frisk så snabbt då? med glimten i ögat. Jag visste väl att om man är glad och trevlig så får man mycket mer privilegier (något som inte alla här har fattat än. inte hemma heller visserligen.)! Så det är så bra så. 

Idag fick jag en till ögonöppnare. Min kompis Robbie berättade att hans föräldrar lät honom inte kolla på Family Guy. Varför då? frågade jag storögt. Nej, det är för grova skämt och så.
Det är ju det som är hela meningen!?! Det är ju hur kul som helst! 
Visserligen är han ett par år yngre än jag, jag tror han är 16, men ändå. Men å andra sidan tänker jag på diskussionen Anna och jag hade för några veckor sen ang. all olämplig musik man lyssnade på när man var liten (alltså litenliten som i ..liten), t.ex. Magnus Uggla och Markoolio. Det är en svensk grej menar vi på.

Bara därför måste jag lägga upp mitt favoritklipp med Family Guy.
(Pappa, sucka nu inte bara och säg HÖHÖHÖ, utan kolla på klippet!)

Jag är iallafall glad att jag inte växte upp i ett bibelbälte, utan i Sverige, med olämpliga tv-serier och musiktexter. :)

I'm gonna miss ya when you go back to Switzerland! 

2 kommentarer:

Ida sa...

ville bara dela med mig av några andra bra family guy-klipp :)
http://www.youtube.com/watch?v=rW6ZUjt9q1Y
http://www.youtube.com/watch?v=Q_A61O1u5jE
http://www.youtube.com/watch?v=6RhU4cJ9Tiw&feature=related

Vi ses om några veckor.
Puss o kram

elin sa...

haha matzi