torsdag 17 maj 2012

onsdag

Hejsan hoppsan!

Idag har varit (och är fortfarande) en väldigt glad och trevlig dag.

Började extremt slappt i båda första blocken men... eh.. ingenting och ... lunchätande.
Idag kom även Yearbooks:en!!! Jättefin, ni ska få se när jag kommer hem. Det är alltså en bok med bilder och texter av alla elever på LBHS (eller LFHC, mamma? haha) som är alldeles fylld med pepp!
Är i full fart med att signera folks böcker och att få min signerad. Väldigt fin grej!

Så det var första halvan av dagen. Sen skrev jag så tangentbordet glödde på min sista (!!!!) uppsats i engelskan. Ms Overstreet sa att den var wonderful, vilket gjorde mig ohyggligt glad. Dock är ju komplimanger alltid överdrivna här, men det är ju på plussidan iallfall! Så det var 3rd block det. Sen 4th gick i en rasande fart med ett unit quiz som jag förhoppningsvis får 102% på. Det är så det funkar här, med fill in the blanks, matching och extra credit.

När jag kom hem satte jag mig i en solstol och läste litegrann. Det har varit lite dåligt väder på sista tiden med åska och temperaturer i de låga 20 graderna, så det är skönt med lite sol och värme igen!
Nu ska jag återgå till boken, men jag ska byta plats till sängen, under en filt med en gosig katt.

Önskar förresten att jag kunde återge det här ögonblicket precis som det är just nu;

Frank har tagit över Miley's stora mjuka bädd, och ligger utsträckt och snusar. Miley ligger på en liten liten smutsig handduk vi har innanför dörren att torka hennes tassar med.
Låter kanske inte så kul, men det ser jättekul ut!

Just det. Fick reda på att vi kommer inte ha internet fr.o.m. 3 juni. Men det behövs väl iallafall inte, sista veckan menar jag? Facebook och mail kan jag kolla på mobilen, så det spelar ingen roll egentligen. Bara ingen Skype.

Ha en bra vecka! <3

2 kommentarer:

mamma sa...

Hördödu, nu blandar du ihop det - LCHF var det ju!
Ha det så gott och njut av värmen,men ta det lugnt i solen!

Kramis

cecilia sa...

heeej malin!! :) såg du kikat in. konstskola som fiff ska gå på med inriktning kläääder (:

skönt att ha sista uppsatsen gjord :D avis för massor sol o väääärme. puss. ha det underbart bra nuuu!