torsdag 19 januari 2012

Malins underbara värld

Idag berättade jag för min vän Bennett att han var den första amerikan som jag sett cyklade till skolan. Han tyckte det var alldeles hemskt och fruktansvärt och jag håller med. Hej bilen!

Igår när vi var lediga igen (älskar långhelger!) åkte Aimee och jag till Tanglewoods matinévisning och såg the Girl w/ the Dragon Tattoo. Om man bara ser till själva filmen var den bra, jämför man med den svenska är den rätt lam. Fortfarande äcklig och vidrig och allt det dära, men inte lika bra som den svenska!

Idag var första dagen på the 2nd semester. Andra terminen alltså. Jag hade US history och klassen består av ett gäng omogna juniors (och jag har sänkt mina förväntningar så kom inte och säg att det är för att jag har för höga krav!) men det ska bli intressant ändå.
Sen har jag religion och det kan nog bara bli kanon. Mrs B är helt klockren, och det säger jag efter 1½ h i hennes klass. Har många kompisar där också.
English 12 College Prep. Yepps, det kan bli svårt som tusan OM...... det inte var så att klassen bygger på brittisk litteratur. Hej svenska och engelska B! (tog det förra året så det ska förhoppningsvis inte bli katastrofalt, trots att det är college prep, alltså den svåra..) Aimee är i den klassen också, det är trevligt.
Sen hade jag Nutrition and Wellness. Det var typ "kolhydrater är en bra källa för energi. Det är bra och hälsosamt att träna och röra på sig." No shit Sherlock. Dessutom var det bara tråkiga människor som inte vill gå i skolan som tog den klassen för den var enklast och tillgänglig. Nej tack.
Efter skolan gick jag och bytte till American Conflicts. Det kommer bli mycket mer plugg men jag kände verkligen inte för att ha en tråkig klass.

Sen körde vi hårt i kylan och jag var som vanligt varmast klädd, trots att alla tror att jag är någon slags super human som klarar polarkyla utan att rynka på näsan. Nej vet ni vad, haha.
"The only one having an advantage here is Malin [Maulynn]. She lives in this all year round" Får ju lite press på mig att inte frysa.
Men sen gick vi in och fortsatte träna. Det var skönare.
På fredag är det dags igen förresten. 1000s igen och mitt (alltså Walton's) mål är att springa snabbare. No shit. Haha. Men han är en bra coach!

NU SKA NI FÅR HÖRA NÅGOT KUL(ELLER BARA PINSAMT):
När? Idag
Var? Ms Overstreet's class room
Vad? Vi skulle fylla i en lära-känna slip, och man fick kryssa av när man hittade något påståendet passade för.
Så: Ett av påståendena löd: Has been to 2 or more continents. Jag och en kille till räckte upp handen. Europa och Nordamerika sa jag. Cancun (stavning?) och Jamaica sa han.
Jag dog lite. HAHA!

Mitt humör tycks ha blivit bättre. Det är skönt.
Ha det förträffligt OCH KOMMENTERA FÖR BÖVELEN! :)
Vill ni inte kommentera det jag har skrivit så kommentera min underbara vovve istället! :)

3 kommentarer:

Annafia sa...

Du vet då hur man ska få kusin att kommentera ;-) SÖT HUND!

Och jobbigt med sega och tröga klasskamrater (tell me about it, jag är sorrounded av dem hela dagarna... men det är ju själv-valt... typ) .... (hur kom all engelska in i den där kommentaren förresten?)

G'day!

Anonym sa...

Hej Maulynn! Jag tror det låter fint. Undrar just hur de skulle uttala Malutta? Jättebra att du får träna på att vara med människor som inte beter sig som du själv önskar. Jag lovar det kommer hända fler gånger i ditt liv, så det är bara att du accepterar och ser det som att varje gång du möter en sådan människa så blir det ett tillfälla att träna. Här e allt gott. Kram fr far.

mamma sa...

Ja, världen är olika stor för olika människor. Både du och jag har väl mött människor som upplever att typ gölen är en ocean. Då kanske man tycker att Jamaica är en egen kontinent.
Min kommentar om Miley är mer en fråga/påstående att jag misstänker att du skulle vilja ha en egen Miley här hemma, men det får bli när du blir stor! Visst är hon fin!
Lycka till med löpningen och kom ihåg att ha kul!
Kramis