måndag 9 januari 2012

levnadstecken

Jorå, jag lever och andas och allt det där!
Faktum är att det är riktigt bra. Har ägnat helgen åt spaning efter pojkar med korta löparshorts. Hehe.. Track meet:et alltså.
Vi åkte tidigt med gula skolbussen till Liberty University. Sen var det bara att fördriva tid genom att heja på LB, sova, läsa, värma upp och coola ner. Jag sprang bara i ett event så jag hade gott om tid att göra ingenting. Själva löpningen gick inte så bra men det gör verkligen ingenting för alla klappar en på ryggen efteråt och säger Good job! Det är så skön stämning (vad jag försöker säga att det är okej att vara dålig, typ. haha)

En grej som jag märker är en stor skillnad mellan Sverige och USA är att här, så fort man berättar någonting för någon, det behöver inte vara en hemlis eller så, men bara någonting som är helt oviktigt, så sprids det vidare. Jag stod och snackade med coach Walton om allt mellan himmel och jord och dejting (om hur det är så typiskt amerikanskt osv). När jag kom tillbaka 20 mnin senare och kom coach Shank, vår sprint coach fram och sa So Walton told me you didn't get this whole dating thing? Sen fick jag förklara igen. Alltså.. ah. Det är väl egentligen inget viktigt men det händer hela tiden. Och folk kommer fram och säger jag pratade med Dr Mac om dig igår. Och? De säger liksom inte om exakt vad, bara att. En del saker förstår jag inte.. haha

Idag var vi i kyrkan, skulle ut och springa men jag träffade Aimee så vi promenerade istället (och fick skjuts tillbaka. Fytusan vad lat jag har blivit! haha) sen hade jag några timmars Facebooking och Skyping med Sverige och det var så trevligt så, så har vi målat vardagsrummet i en fin grön.
Nu är författaren i mig igång och jag jobbar på min barnbok. Färger och penslar i en enda röra. Planen är att jag ska bli klar på onsdag.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg OCH ELIN, JAG VILL FORTFARANDE HÖRA ALLT OM DINA FÖRSTA LAGLIGA BRAVADER!
Puss och kram

Inga kommentarer: