måndag 23 januari 2012

FREDAG

Nu ska jag berätta om i förrgår.

Jag hade hur kul som helst och här kommer mina favoriter från dagen:
- Pratade med några tjejer som jag lärde känna i början av året. Vi småpratade och jag fick prata lite svenska och de var imponerade. De lärde sig iallafall kör hårt!
När det var dags för mitt event en halvtimma senare och jag hade sprungit nästan ett varv hörde jag: Kör hårt, Malin!  Jag blev så himla glad. Jag kan inte riktigt förklara men jag blir så himla glad av att höra svenska. Sen när jag kom tillbaka till vårt lilla läger fick jag höra: Malin, Malin, Malin, hörde du oss? Du log!
Helt underbart. Vänner ska man inte ta för givet :)

- När jag sprang sen så gjorde jag en väldigt bra sak. Jag brukar ju vanligtvis komma sist och sådär (inte för att någon bryr sig om det, man får alltid höra "good job, girl" etc) och jag innan loppet kände jag mig så himla seg för jag hade träningsvärk och jag var inte jättepepp på att springa.
Men när jag väl var igång gick det rätt okej ändå. Jag hängde efter en kort tjej hela tiden fram till sista varvet och jag kände att vafan, alla är nog trötta. Så hörde jag hennes coach ropa don't let her pass, don't let her pass! Jag tänkte ingenting just då, utan jag bara bestämde mig att jag ska om! Sprang som om jag hade eld i baken och kom i mål långt före henne.
Sen stannande jag flåsande hos coach Wall-e och bara log och flåsade. Han var jättejätteglad och sa I saw you getting closer and closer, and I thought, she's gonna get'er, she's gonna get'er!
I ..*breath*.. passed (spottade på p-ljudet) her!!
Det gjorde min dag. En entusiastisk coach och små små mål som man klarar av, det är då som det är kul på riktigt.

- Sen lärde jag känna lite fler nya vänner och lärde känna de gamla lite bättre. Vi stannade på McDonald's kl 11 på kvällen och jag kom inte i säng förrän 12.30
Det var en fantastisk dag!


Här är vi!
Jag är långben i nedre vänstra hörnet med vita ben. 

Inga kommentarer: