måndag 23 januari 2012

helgen med Anna och Key

Glöm inte läsa inlägget under!

Efter en lång och välbehövlig sovmorgon i går morse tog jag mitt pick och pack och åkte till Laura. Eller nej, först shoppade vi lite. Käkade lunch och jag utökade min samling. Jag tänker inte säga vad jag samlar på än, men jag är nyfiken på vad ni tror att det är! Kommentera och gissa vettja!
En ledtråd är att jag utökade den när vi åt lunch.

Sen åkte Laura och jag vilse när vi skulle ut på vischan för att hämta Anna och Key.
Är det något man ska veta om Laura så är det att hon åker. vilse. hela. tiden. Det är inte ens roligt längre. Och hon har försökt med GPS men det funkar tydligen inte heller. Vi hittade Frankling County High School till slut iallafall. (Stackare går till skolan på lördagar!)
Vi åkte till Valley View för lite shopping (vänta lite, det här känns bekant.... ). Jag kom därifrån med en Victoria's Secret Bh, svindyr men åh så fin och bekväm, två linnen och en högteknologisk hoodie. Jag skämtar inte om tjocktröjan. I slutet på snörena som hänger från luvan sitter så höglurar och i fickan finns sladden som man kopplar in mp3n eller iPoden i. Helt sjukt coolt, och går att tvätta i maskin också. Jättespännande!
Åkte till Laura's, åt lite pizza, pratade massor av svenska hela kvällen och halva natten. Många roliga grammatikfel och helt fel ord tillochmed. Anna sa "Virginia är kompekt". Kompekt betyder "perfekt kombination"  om ni inte kunde räkna ut det. haha.
Imorse gick hela huset upp någongång mellan 4 och 6 på morgonen. Eller vänta lite... de svenska tjejerna kanske råkade sova till 11. Eh-hehe... Sen åkte vi till Bojangles för lite snabbmatsfrukost. Och sen åkte vi till en kyrka och firade in det vietnamesiska nyåret (eftersom Key är från Vietnam) Det var en katolsk kyrkomässa och allt var på vietnamesiska. Det tog 2½h och jag gäspade otaliga gånger. Men kollade vi på dansande drakar och fick äta massor av vietnamesisk mat så då blev det genast mer intressant. 

Sen åkte jag hem och som man brukar säga, borta bra men hemma bäst! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Den var enkel. Hade klarat den utan ledtråd. Du samlar ju på leksaker från Happy meal när du käkat på mac Donalds.
Vad får jag i pris?

Ja mentalt är det skitsmart sätt att orka lite till genom att tänka som du gjorde. Jag gör så ibland när jag springer halvmaror och det tar emot, då brukar jag kolla på de runt omkring mig och tänka, tusan de är ju minst lika trötta som jag och så får man lite krafter ett tag till. Grattis till ett bra lopp.
Kolla mejlen.
Kram fr far