måndag 16 januari 2012

god måndagsmorgon

Ja varför är jag hemma klockan 10.24 på en måndag kan man ju undra. Det är nämligen så att 1a terminen slutade i fredags, vilket känns bra men lite sorgligt. Ingen mer bild, drama, anatomi (YEEESSSSSS) eller franska.
Istället kommer US history, religion, engelska och nutrition and wellness.
Men iallfall, idag är vi lediga för det är Martin Luther King Day och imorgon är vi också av för det är teacher's workday.

Helgen har innehållit minimal träning, shopping inför skoldansen i februari, målning av vardagsrum, och det är det sistnämnda som ska fortsättas idag.
Ganska skönt att göra ingenting faktiskt. Det händer inte alltför ofta i det här huset.. haha.

Igår var en trevlig dag. Vi åkte som vanligt till kyrkan men efteråt åkte vi till Chuck E Cheese. Helt underbart ställe! Deras slogan är "where a kid can be a kid" så jag tog det ordagrant.
Det är en restaurang med massor, massor av spel. Man köper mynt att spela för och sen kör man igång. För varje spel beroende på hur bra man är får man små tickets som man i slutändan kan växla in mot leksaker  (gjorda av små barn i Kina som är värda en bråkdel av vad vi spenderade på mynten i första hand). Men det är himla kul!
Måste lite generat berätta att jag nu har träningsvärk i armarna efter shooting hoops, haha. alltså basket straffar.. eller vad heter det?

Kom osökt att tänka på när jag berättade på Connie att coach frågade om jag ville stöta kula. Hennes första reaktion var "but you have no upper body strength, Malin!" Tack och bock, jag uppskattar ärligheten iallafall! haha

Mamma, pappa, Skype idag eller? :)

Inga kommentarer: