onsdag 4 januari 2012

första skoldagen

Pappa: Jamen det vet du väl att vi hade samma skor? Det var ju 2160 jag bytte från nu, till Kayano. De är himla sköna iallafall, man märker otrolig skillnad i stegen från mina gamla utslitna, det är som att springa på självspringade gummi. Eller.. alltså.. ja.
Haha, du är allt bra rolig du!

Idag har det varit 25 grader, det är.. vad kan det vara, -5 kanske, och så snöade det lite. Så för track packade jag underställ, vanliga lagret, överdragsjacka, mössa och vantar. Man vill ju inte bli kall liksom. Skulle vi spring ute då? NEJ, det var ju alldeles för kallt, sa coach, I'd probably get in trouble if I'd let you run out in cold. Så ja, det var bara att skala av sig några lager och springa i korridorerna i skolan. Coach Walton tyckte att det var jättekul att jag var beredd på att springa ute.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! (de andra har fortfarande på sig shorts och t-shirt och så gnäller de att det är kallt, haha!)

Annars är det det gamla vanliga igen, anatomiprov imorgon (EN HEL DAGS FÖRBEREDELSE - generöst.), massor med franskaläxor. Men det är kul, jag ska inte klaga. Vilken himla grej att jag är här, det är en väldans upplevelse. Tack så jättemycket mamsen och papsen för att ni lät mig åka. Och så är jag väldigt tacksam att jag inte har någon hemsk hemlängtan, iallafall ingen ihållande.

Happy Tuesdag!

Inga kommentarer: