fredag 23 mars 2012

min fin-torsdag

Nu undrar ni säkert varför jag sitter här och ler för mig själv.. men det är nämligen så, att jag har haft en mycket bra dag som jag tänkte berätta om.

Vaknade och kände att det skulle minsann bli en bra dag. Kom iväg i tid till skolbussen och hann och stå i morgonsolskenet och kollade på alla vita- och rosablommiga träd och bara njöt av livet. Sen åkte jag till skolan och tog en tupplur första lektionen, och på andra lektionen kollade vi på Narnia. Sen njöt jag av mina morötter, apelsin, macka och ostpinne (cheese stick) till lunch, och en liten påse popcorn dagen till ära.
Senare på dagen var jag lite mer produktiv och skrev två prov. På träningen sprang jag en total sträcka på 400m. C'etait tout. Sen resten av tiden kastade vi, och jag spanade på killar utan tröja. Jajamänsan!

Som vanligt på torsdagar hade Shannon, Jen och jag Pizza Thursday at Cici's Pizza. Mycket gott och nu har jag en full och glad mage. (Connie har sin womens' group med hennes church friends på torsdagar, så pizzatorsdagar är lite våran tradition)
Sen åkte vi och handlade, och till och med det var bra. Jenna och jag letade nagellack och så kom det fram ett par och sa: men går inte du till PHOP (Parkway House of Prayer, våran kyrka)? Det är väl du som är utbytesstudenten? Trevliga amerikaner kan vara bland det trevligaste som finns!

Sen nu kommer det viktigaste på hela dagen. Shannon frågade vad jag hade för planer för helgen, och jag hann inte svara innan jag fick ett sms från Josh om jag ville gå ut i helgen. Ful översättning, gå ut som i go out, alltså gå på dejt, inte gå ut som i festa. Så nu i helgen ska jag gå på mitt livs första riktiga dejt! 
Det var väl en glad nyhet?

Nu ska jag snart dra på mig löparskorna, dra med mig Shannon och bränna lite pizzakalorier.
Hoppas att ni också har haft en bra vecka!
Många glada kramar från Malutta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är ju bra att du är glad. Men det där med dejt, är det så bra egentligen? Du kan ju få killbaciller och allt möjligt konstigt. Är det inte bättre att du sitter i soffan och ser på film och äter popcorn med Miley istället? Dessutom har väl de som har betalningsansvaret för dig något att säga till om? Vi gör som så att jag rådfrågar Elins mormor om vad hon anser om att du tittar och dejtar på amerikanska pojkar.
MVH från någon som fortfarande känner ansvar för dig!

elin sa...

haha jag anar mats bakom kommentaren ovan
jag vill höra allt om det där!

mamma sa...

instämmer med både Mats och Elin