söndag 25 mars 2012

Lovade ju att berätta om dejten ja.
Så, Josh kom och hämtade mig i hans pappas truck och hälsade på Shannon och Connie innan vi åkte. Han öppnade dörren och var sådär jobbigt snäll. (nu kanske ni börjat ana pga mitt ordval vart det här leder..) Vi bestämde oss efter 2 varvs åkande runt hela köpcentret vart vi skulle äta. Det blev Red Robin's som har helt otroligt goda hamburgare. Jag åt en Guacamole Bacon Burger och den var stor som ett hus. Jag vet att det är ju det här ni (iallafall Elin) är mer intresserade av än själva dejten, så jag ska berätta lite mer utförligt. Brödet var lite segt, men på ett bra sätt. Biffen var lite röd inuti och himmelsk. Swiss cheese, bacon, guacamole, sallad och tomat. Pommes tjocka som fingrar (tjocka fingrar) och med en slags krydda på. Unsweet tea att dricka.
Gick ut till bilen som var parkerad under ett träd. Jag går såklart in i grenarna och får en hel massa vatten över mig. (Alltså, efter värmeböljan förra veckan har vi nu oväder. Det regnade, blixtrade och åskade hela kvällen. Efter solsken kommer regn alltså.). Sen åkte vi till Target (typ wal-mart) och köpte Swedish Fish, Twizzlers och något mer. Jag helt ärligt knuffade bort honom från kassan så att jag skulle få betala åtminstone någonting. Jorå... 5 dollar av totalt kanske 50-60 totalt spenderade. Lyckat Malin. 
Filmen vi skulle se, eller vänta lite, först måste jag berätta att vi köpte en läsk. Med två sugrör. Vadå klyschigt? Dessutom var läsken på 1 liter. Welcome to America. Filmen var 1½h lång inklusive previews, alltså extremt kort, och den sög. Skräckfilm skulle det vara, men inte fan var det läskigt? Fast vi hade kul åt det efteråt iallafall.
Så klockan var typ lite efter 9 och jag kände inte för att åka hem än, så jag föreslog en tur upp till stjärnan. (Nu hoppas jag verkligen att jag har informerat er tillräckligt om Roanoke så att ni vet att det är the Star City, och att vi har en gigantisk lysande stjärna uppe på ett av bergen?) Iallafall, ingen där pga regnet, och utsikten var mycket bra. Höll handen och pussades i regnet och det smakade Twizzlers och herregud vad klyschigt. Sen blev det en konstig tystnad och jag kände bara att det här är verkligen ingenting för mig. Så vi åkte hem, tänkte kolla på en film som faktiskt var bra, men de andra var inte hemma än, och regeln är att man inte får vara ensam hemma med sällskap, så vi kramade hejdå awkwardly och han åkte hem.

Det var det.
Skype imorgon eller?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du e rolig och modig som ger hela världen möjlighet att ta del av din dejt. Jag har redan delgivit hela pensionärsligan, de var tacksamma för alla detaljer, men vill veta vad det var för läsk som du drack. Här är det en fin men blåsig söndag. Dags för SM-förberedelser, KUL.
Ha det gott och kanske att vi kan talas på skype i ikväll, (vi har ställt fram klockan en timma) SOMMAREN ÄR HÄR!
KRAM FRÅN FAR!

cecilia sa...

Hihi Malin, det där gjorde mig galet ännu mer nyfiken och.. jag kollade på fb, men såg honom inte. förstå besvikelsen.. ;D hihi. måste också medge att jag också vill dricka läsk ur två sugrör lät alldeles gulligt mysigt framför en bioduk ju. stor kram till dig maloonen / anden.

elin sa...

ja fast nu jäklar är det dags att uppdatera mallan.
puss hesti

Anonym sa...

Håller med Elin. Vad händer i stora världen? Skriv gärna nåt, om du inte är helt matt efter dejten förståss
KRAM FRÅN FAR

elin sa...

håller med föregående talare
hihihih

hanna sa...

Ååååå. Nä vet inte vad jag ska säga så det blir ett "åååååå", vad fint, mysigt och alldeles film-klyschigt. konstig regel dock - att man inte får vara ensam hemma med sällskap.