lördag 10 mars 2012

blaskigt kaffe till frukost

Godmorgon!

Sitter och dricker blaskigt kaffe och njuter av ljudet av Miley's hundmats ätande crunch och tystnaden av en sovande lillasyster. Rätt bra om jag får säga det själv!

Igår var himla himla bra. Skidåkning med Connie (Jenna var en snorunge som inte ville lära sig åka skidor eller vara någon till lags, så Shannon fick ge upp sin snowboard-tid till att vara med henne) och vi hade en ashärlig dag i backen. Visserligen var det fejksnö, och det var så varmt att det var som att åka i slushee, men det var kul!
Har redan planer på att försöka ta mig norrut nästa vinter och åka skidor (i Sverige alltså). Det är så himla kul!

Gudmor frågade om prom är som studentbalen hemma. Alltså det kan man säga.
Det finns 3 skoldanser per år. Det är Homecoming, en hyllning till fotbollslaget och cheerleaders, som jag tror alla får gå på, oavsett ålder, Winter Formal som jag var på i februari där alla också får komma. Det är bara en ursäkt till att få klä upp sig lite, ingen särskild anledning direkt. Sen är det Prom som är bara för juniors (motsvarande 2:or) och seniors (motsvarande 3:or) som får gå på. Det är långklänning och kostym som gäller och det är väldigt festligt tydligen.
Så alldeles strax ska Aimee hämta mig och vi ska leta efter prom klänningar. Det ska bli kul :)

Så mamma, jag tror jag behöver mer pengar nu. Tog ut $200 igår för skidåkning och avbetalning till DC resan i vår, så jag har nog inget kvar på kontot. MIN MAMMA ÄR BÄST. tack.

Om ni har koll på kalendern förresten så är det bara 3 månader kvar tills jag kommer hem, imorgon. Sorgligt. Jag tycker så mycket om att vara här!

2 kommentarer:

hanna sa...

American coffee alltså.. Slaskblask... smakar strumpvatten. Det är alltid så himla underhållande att besöka din blogg Malin. Jag blir så oerhört glad att du har det så bra over there. Längtar dock tills du är på hemmaplan igen. Student med ES3B? "Och alla skriker JAAAA!!!!"PS. Ulla och Marie har berättat att de följer din blogg (om du inte redan visste..) DS.

GM sa...

Alltså - 3 proms per år. Det låter lite dyrt. Tycker att det räcker med EN studentbal. Gu va snygga Ni blir Kram från GM