onsdag 21 mars 2012

FYFAN VAD JOBBIGT!!

Ja, det är nämligen så att vi har snittat på ca 27 grader senaste dagarna. Jag smälter i värmen. Funderar på att ta första bästa plan hem till Sverige.

Alltså inte riktigt. Trivs rätt bra där jag gömmer mig i skuggan för att inte bränna sönder mig (glömmer solskydd varje dag) och svettas som en liten gris.

Idag regnade det dock som tusan. Men pga av den höga luftfuktigheten är det kanonvarmt iallfall, och allt är sådär klibbigt utomhus. Skolan är iskall.

Om ni undrar varför jag sitter här ganska sent så är det så att jag har lite prov imorgon. Gör nästan vad som helst för att skjuta upp plugget.
Allt är himla bra med mig! Kan inte förstå hur tiden går så fort dock. Om en och en halv vecka är det april.
Hej, puss och kram, nu måste jag plugga!
På tal om april började Connie prata om Spring Break som faktiskt närmar sig med stormsteg (6 april) . Planerna är att jag ska besöka Washington och sen dra norrut mot Philadelphia. Nej ni, man ska inte klaga!

2 kommentarer:

mamma sa...

Nej, klaga brukar ju inte hjälpa så mycket, men litegrann ibland...
Vi har oxå varmt här idag, 14 grader när jag åkte hem vid 5-tiden. I måndagsmorse var den +1 och det snöade - omväxling förnöjer!?
I helgen jobbade Kent och jag med att fälla ett tiotal stora träd på tomten - det blir mycket ljusare och soligare nu. Som ett brev på posten blev vi jätteförkylda efter de två arbetsdagarna.
I helgen som kommer får vi sommartid igen och det blir skönt med lite ljusare kvällar.
Ha det så bra o lycka till med provet!
Kramis

Helena sa...

Åh, jag vill också på Spring Break!