torsdag 31 oktober 2013

Torsdag

Halli hallå

Jag fortsätter ha det bra, trots snoriga, gnälliga, ledsna barn. Det är så lätt att dras med i deras dåliga humör, men det är ju faktiskt inte rimligt att en ettåring och en treåring ska avgöra hur min dag blir! 

Igår var trevlig med morgonpromenad och halloweenfest innehållande ansiktsmålning, pumpkin carving och ballonger. 
På kvällen hade jag myskväll med tjejerna hos Tove. Den ängeln hade bakat scones och gjort te till oss. Tända ljus, julmusik och "men det är bara en vecka kvar tills vi  drar till Milano?!"

Ännu bättre upp:  

Ikväll får jag besök som stannar över helgen. Och eftersom pappa påpekade att man inte bör skriva VEM pga inbrottssynpunkt så ska jag väl inte avslöja vem, förrän på måndag. Hehe

Nu ska jag lägga en trött liten tjej. Hon har stått på golvet nedanför fåtöljen med huvudet på sitsen, händerna för pannan och gråtit hejdlöst. Inte ens Ulf Lundell fick henne på bättre humör idag. Konstigt, det brukar fungera. 

Stor kram till er alla! 

3 kommentarer:

Kusin Annafia sa...

Gud vad skönt att NÅN insett att barn inte ska avgöra hela ens dagsform. Inte ens de som själva har barn fattar det när de rear ut dem på FB med kommentarer som "Ungar!!!" Och ja, morbror har rätt. Lite integritet skadar inte, total avsaknad av den kan skada en mycket :)

Mamma sa...

Hejsan gumman,
Det är väl bra att du är både här och nu och kan se fram mot roliga saker som kommer, om det i stunden inte alltid är toppen. Du och "ditt besök" har ett litet uppdrag - kolla mailen!
Stor kram till dig också! Mamsen

Anonym sa...

HEJ!
Varför vill du barnen illa, Ulf Lundell!!!!????? Finns det barnavårdsnämnd eller socialnämnd i Schweiz?

Kram från far
PS. Blir glad att du lyssnar på dina kloka föräldrar ibland. Ha nu riktigt roligt med ditt besök.