fredag 11 oktober 2013

Fredag

Idag har det hänt massor av roliga och knäppa saker. Henrik och Jakob är i Stockholm, så vi behövde inte stressa iväg för någon dagislämning, utan det var lugna puckar på morgonen. 

När jag hade bytt selmas nattblöja lät jag henne springa omkring nakenfis en stund. Jag tänkte, hon har ju precis fyllt en blöja och äääälskar att vara naken. 
Sagt och gjort, och jag satte mig i soffan med en kaffe. Efter ca 5 min hör jag ett ljud som jag inte hört här förut, fast jag känner igen det. Det låter som när man häller för mycket vatten på en blomma i en hängampel och vattnet rinner över, ner på trädecket. 

Jag tittar upp och ser Selma stå på Jakobs lilla stol, med ett förvånat ansiktsuttryck och kisset som fortsätter skvala ner längs hennes ben och på stolen och på golvet. 

Dä va dä. Så jag fick glatt torka, det var ju trots allt jag som lät henne springa naken! 

Jag har mer att berätta, men nu är det middagsdags. En ordentlig stek, potatis och rödvin. Kan inte bli bättre! :) 

Inga kommentarer: