tisdag 22 oktober 2013

Tisdag

Någon gång ska jag sätta mig ner och redogöra för min fantastiska helg när pappa och Louise var här, men inte idag. Hard work, work. 

Eller, så jäkla hard work är det väl inte egentligen. Med tanke på att jag kan sjunka ner i soffan efter att jag förstädat innan städerskan kommer, medan barnen leker lite, så har jag ju tid att vila också. 

Tänkte bara berätta en kul episod som hände för ganska länge sen, men som jag inte berättat om. 

Vi var i lekparken hela gänget; Jakke, Semlan och jag. Jakob sitter högst upp i klätteratällningen medan jag leker med Selma en bit bort. Jakob ropar, helt från ingenstans:
-MALIN DO HA INGEN MAMMA ELLEJ PAPPA! 

Det är så märkligt hur en treåring kan skrämma en  så extremt. Jag hade inte blivit förvånad om han hade plottat ihop ett dubbelmord där och då faktiskt. 

Andra gånger han har skrämt mig på liknande sätt var när jag precis slutat jobbet och gått upp för att ta mig en dusch, men Jakob ville verkligen leka mer med mig. Så han springer efter mig i trappen och tjatar:
- Jag voll följa med dig, Malin. Jag voll följa med dig. 
- Nej, Jakob. Jag ska duscha nu. 
- Jag vill också duscha med dig! 
- Nej, det gör Malin själv. Hej då. 

Jag försöker stänga dörren till badrummet men han sitter i vägen. Efter lite om och men flyttar han sig så jag kan stänga, och LÅSA, vilket jag aldrig gör annars. Han rycker lite i handtaget och vill komma in, och Henrik ropar från nedervåningen att nu får han komma ner. Lämna Malin i fred. 

Det blir tyst någon sekund innan jag hör ett litet skrapande på dörren och ett
-Malin, jag kan seeeeee dig! 

Aldrig blivit så rädd, eller känt mig sexually assaultet av en treåring. 

Jakke boy <3

Idag hoppas jag på en bra dag, utan tjat och gnäll. 

Kram på er, kära, kära vänner! 

1 kommentar:

Kusin Annafia sa...

Denna kommentar gäller både del 1 & 2:
AHAHAHHAHAHAHAHAAH *andas* AHAHAHAHHAHAHAHA!! Du får mig att ogilla barn ännu mer kusin, men på ett underhållande sätt ;)
Och jo, det är väldigt praktiskt att slänga saker från sina ex. I alla fall när man har ett gäng av dem *hrm* Då är det snarare opraktiskt att spara allt man fått av dem... :)