lördag 21 september 2013

Dag 41

Halli Hallå

Ger er här en halvhjärtad ursäkt till min dåliga uppdatering denna veckan - men å andra sidan har ni ju inte kommenterat så flitigt heller, så ni kan ju skylla er själva. 

Veckan har gått i en ryslig fart, och det är redan lördag.

Ska försöka återge veckan så gott det går:

Lördag: utekväll. Men det har jag ju berättat om?
Söndag: Gymtester. Sablar vad skoj! Eller, själva testerna var ju inte så skojiga, men att få se vatten-ben-fett-sammansättningen i kroppen, bmi, hjärtrytm, balans, bålstabilitet - allt i siffror och grafer, var riktigt spännande och motiverande.
Kort och gott kan jag berätta att jag, enligt undersökningen mår riktigt bra. Allt var i det gröna fältet förutom 2 saker, vilka var andel muskler och vatten i kroppen. Musklerna låg i det gula fältet, och gymkillen sa "det fixar vi enkelt. Det är fortfarande bra, men det fixar vi". Vatten har jag för mycket av, och det är tydligen väldigt vanligt bland kvinnor. Jag tror jag hade 56% och man ska ha mellan 50-55%, så det är ju ingen fara där heller. Men allt annat var SKITBRA och det fick jag beröm för. Så då firade jag. Med choklad. Hehe.
Hälsa är faktiskt inte bara fysisk, utan också psykisk.

På kvällen åkte jag in till stan och drack te med Tove. Vi satt i gamla stan, under ett parasoll på en uteservering och bara myste. Regnet öste ner och vi njöt av livet.

Måndag:
Tidig morgon för att åka med Jakke och Selmis till Kinderspital. Båda skulle röntgas för att se så att allt stod rätt till med höfterna, främst. Mysigt var det!
Sen var jag hemma/tog hand om barnen lite omvartannat beroende på vad Louise hade för ärenden. Det blev därför ingen au pair-träff i kyrkan för mig, men tydligen var den tråkig och stel, så jag missade visst inget.

Tisdag:
Full rulle med jobb.
Städerskan kom, som vanligt på tisdagar. På eftermiddagen åkte vi till flygplatsen och lekte i en flygplanslekpark. Sen tysklektion på kvällen.

Onsdag:
Vanlig dag med jobb.
Tänkte gymma - struntade i det och låg i sängen hela kvällen istället. Inte helt fel!

Torsdag:
Vanlig dag med playdates och köttfärssås i hela ansiktet, ni vet.
Lagade middag - färsfyllda paprikor med vildris. Jag har blivit en hejare på att laga mat, hörrni! Det är superkul!
Sen stack jag och tränade. Kunde inte få nog. Om det berodde på adrenalinkicken eller snygga killar, det vet jag inte, och behöver inte spekulera i heller. Hur som helst var det härligt!

Fredag:
Jobb, jobb, jobb. Okej, inte så jobbigt. Jag tog med Selma på en shoppingrunda. Hittade dock inget. Allt är FÖR dyrt!!! En höstkappa för 250CHF är FÖR DYRT!
På kvällen åt vi middag, Biff Rydberg. Drack lite vin och kollade på Pippi på rymmen innan det var dags att åka in till stan. Träffade Tove och Jenny i Stadelhofen och utforskade några av Zurichs barer. Ingen fullträff ännu, men det kommer.

Lördag:
Upp tidigt. Mot Tyskland.
Handla. Godis. Vin. Strumpbyxor. CHIPS (finns inga goda här!). Annan alkohol.
Mycket bra, mycket bra.

Nu tänkte jag gå på en promenad i det fina vädret. Har inga planer för kvällen (MER ÄN ATT JAG SÅG ATT DET LÅG 2 KG KRÄFTOR PÅ KÖKSBÄNKEN. VANKAS HÄR KRÄFTSKIVA MÅNTRO???? :D )

Vi höres, raringar!

Inga kommentarer: