lördag 14 september 2013

Dag 34

Jag måste verkligen be om ursäkt för att min blogg blivit en depp-blogg.
Det stämmer ju inte alls!?

Igår och inatt hade vi en riktigt jäkla girls night. Började utekvällen på Kaufleuten, men där var det bara äldre människor, så vi drog oss ganska snabbt vidare till nästa klubb. Kaufleuten är trots allt den "finaste" klubben i stan, men vi, som satt på höga hästar tänkte att vi kan få bättre, gick vidare.
Next stop: Hiltl.
Ville vi betala inträde en gång till? Nej.
Har Malin lärt sig utgångs-vett och etikett av storebror? Ja.
Höll Malin sig väl med bouncern, var artig och trevlig, så att hela gänget fick traska in på klubben alldeles gratis? Jajamän!

Sagt och gjort, med stämplar på båda bästa klubbarna sprang vi emellan, dansade järnet, dissade varenda kille som ville dansa, var inte i behov av alkohol, och bara njöt av att dansa med ett otroligt härligt gäng tjejer.

Åt Burger King.
Tog första tåget hem.
Somnade 5.30


Upp 10.00
Mötte upp de andra au pairerna i stan för lite stadsvandring i de andra delarna än turiststråken - jag har hittat guldkorn kan jag lova!
Åkte genom halva kantonen för att komma till IKEA. Köpte lösgodis. Karamellkungen. Jävlar.
Hem. Pepp. Gymmet. Stängt för dagen. Attans. Gav mig fan. Löprunda. Nya okända områden. 55 min. Inte fort men behagligt. Nöjd.

Nu, middag.
Ikväll fika i gamla stan.


Är tillfreds, nöjd och stark.
Behöver komma ihåg detta när jag får bakslag.

Ta hand om er. Flera av er är de viktigaste personerna i mitt liv! Älskar er!

Inga kommentarer: