fredag 13 september 2013

Dag 33

Halli hallå

Sen jag skrev sist har det hänt lite saker. Var ledsen, men mår förhållandevis bra. Har ju världens bästa människor omkring mig!!

Era uppmuntrande ord, tankar och peppningar är guld värda. Jag blir alldeles rörd.

Hur som helst så längtar jag inte alls hem nu. Det känns bara himla bra att pappa berättade att han bokat en weekend-resa hit ner, för jag vill inte till Norrköping. Inte nu. (Missförstå mig rätt - jag saknar och vill träffa er. Men inte hemma).

De senaste dagarna har jag hittat på bra aktiviteter. Vi har:
- Lekt på en restaurang med tillhörande lekplats (=Malin fick en kaffe medans barnen lekte)
- Hämtat mamma och pappa på kontoret vid dagens slut. Mycket uppskattat!
- Ätit på McDonald's på en vanlig onsdag
- Åkt tåg och myst med HELA familjen

Sen har jag:
- Skypat med mamma, pappa, Olof.
- Gråtit

Torsdag. Vi har:
- Bjudit över Erika med tillhörande Martin (6 månader) på fika, sovstund, och lekstund. Mysigt!
- Lagat mat och ätit middag med barnen innan mamma och pappa kom hem från IKEA. Stort jubel.

Jag har:
- Åkt till Thalwil för att träffa underbara Felicia och Jenny (tjejerna som jag var på alpvandring med för några veckor sen). Vi drack litervis med te, pratade, smed planer och peppade. Allt kändes med ens mycket bättre. Kom hem efter midnatt. Dödstrött.

Idag. Vi har:
- Träffat gulliga Karin för en fika, trodde vi. Vi gick till caféet där boxerhunden Riley skulle finnas, men hon var inte där idag, så vi bojkottade fikan. Tog istället en promenad och gick upp i Grossmünster, en av stadens många kyrkor. 187 trappsteg med en 10 kg bebis på armen var ganska anstängande, men jäklar vilken utsikt!

Ikväll ska jag "få ett glas extra gott vin. Det behöver du." till middagen. Underbara Henrik och Louise! Sen ska jag återigen till Thalwil
 - inser att jag kanske borde berätta om denna plats eftersom den nämns i tid och otid - Thalwil är byn/förorten där Felicia bor. Den ligger utmed Züri sjön och jag har en känsla av att ALLA har en fantastisk utsikt. Ca 25 min härifrån med tåg. Överkomligt. --

för att förfesta innan vi ska ut till Kaufleuten, the place to be (obs, inte om man frågar mig).

Hinner inte skriva ännu en uppsats.... måste väcka Selma. Vi måste dammsuga, lämna kemtvätt, skriva vykort (äntligen får morfar ett kort!), osv osv. Tufft schema.

Ta hand om er. Jag menar det!

Inga kommentarer: