torsdag 5 september 2013

Dag 25

*Djup suck*

Nu ÄNTLIGEN har jag fått jobbiga saker gjorda!

Mitt Schweiziska bankkort fungerar precis som det ska -> gymkortet är inhandlat
Inte bara Stockholm-Zurich-resan, utan även Zurich-Stockholm-resan är inhandlad. (Eller rättare sagt Geneva - Stockholm. Liiiiiten omväg bara )

Med andra ord så är jag helt luspank!



Senaste dagarna har varit bra, förutom en rejäl förkylning som härjar här hemma hos Nilssons, jag inkluderad.

I tisdags hade jag min andra tysklektion. Superkul! Jag älskar språk.

Däremot - igår (onsdag) när jag fixat gymkortet ville jag ju inviga det samma kväll. Sagt och  gjort - jag tittade på schemat och såg Donnerstag: XC Work 18:30. Perfekt, tänkte jag.
Men när jag stod där utanför Raum 1 och väntade och förvånades, då schweizarna är väldigt punktliga (beror det på de fina klockorna?), blev jag lite irriterad. I min hjärna lät det såhär:
- Men klockan är 6:30. - Det är onsdag, alltså Donnerstaaaa -- aaaaaaah. Mittwoch.

Tränade annat istället, bland annat en grej som heter Flowin'. Så himla skoj! Man står på en matta med hala plattor under fötterna/knäna/händerna  (beroende på övning) och så glider man omkring och själva träningen är att hålla ihop/hålla sig uppe/ni fattar - så man inte glider isär. Så nu har jag en härligträningsvärk!

Nej ni, det här duger inte. Dags att börja planera middagen!
Ha det fint, kära vänner!

Kanske även bör meddela mina Sverigedatum:
21 dec - 6 jan
Då blir det fest!
Men det är bara september än - och mycket skall hända innan dess!

1 kommentar:

Mamma sa...

Hejsan,
Jag har också träningsvärk efter att ha fått några jobbiga saker gjorda. Igår plockade vi in veden i vedboden och idag har vi varit till Gläntan för den sista röjningen. Det känns jätteskönt att få klart med det. Som plåster på såren har vi jobbat i strålande solsken och ca 23 grader, ovanligt för att vara i september.
Ha det gott! Kramis från mamsen