söndag 28 augusti 2011

lite utlovad uppdatering

jag tänkte berätta lite om familjen och saker jag har märkt och sådär.

Jag har värdpappa Shannon, han är police officer och mamma Connie, halvgrek och sjuksköterska. Deras gulliga dotter heter Jenna och hon är fylld av energi non stop! Hon är 8, fyller 9 i september tror jag. Vi har massa djur, Miley är en jättefin boxer med ledsna ögon. Jag fick mitt första ansiktsslick idag så jag är godkänd, haha. Vi har Frank, Frankie (döpt efter Sinatra) som är en gosig katt och så finns det en till katt, men den är bara utomhus.

Kristen är en jättetrevlig 16årig tjej som brukar vara här på helgerna. Hon bor i ett fosterhem i veckorna men eftersom det är lördag (här iallafall ;)) så är hon här. Hon får sova på soffan för jag sover i gästrummet. Nog för att vi skulle få plats i min stora säng båda två, det är typ en 120 säng. Nja.. ungefär. Vi har trasslat enda sen jag kom hit med att översätta mått från metric systemet till deras och vice versa, det är jättekrångligt med det ger även många skratt.

Igårkväll när jag kom hit vid 8 pm åkte vi och åt en riktig amerikansk middag på Cracker Barrel. Det är en gammalmodig restaurang med en liten affär innan man går in i restaurangen. Affären innehöll allt skräp som åttaåriga, snart nioåringa tjejer vill ha. Jenna sprang runt som en galning och ville ha ALLT.. Den enda avdelningen hon inte gick till var julsakerna. Kan ni förstå att de säljer julgrejer i augusti? Mamma som tycker det är för tidigt i slutet av oktober!

Idag sa Shannon att vi tjejer skulle åka iväg och "do some girl shopping"  så Connie och Jenna och jag åkte in till Roanoke och där var det en Wing Festival. Det var lite livemusik och marknad och jättemysigt. Vi käkade lunch på ett café, man kan visst fika i Amerika?!? vem var det som sa att det var en svensk uppfinning? i alla fall, vi åt en jättegod pizza slice med ruccola, tomater, portabello, nåt mer och massor av ost. Och brödet bakade de där och det var underbart gott! (Elin, jag gjorde en extra utläggning om maten för jag vet att du vill veta) Till det drack jag unsweeted iced tea, kallt te alltså.

Och jag måste berätta om frukosten, hahaha, det var så himla amerikanskt. S&C frågade mig i fredags vad jag brukade äta till frukost och jag sa "soured milk and cereals". Tydligen så heter det youghurt trots att det är typ filmjölk men jaja.. nu vet jag det. Men iallafall, imorse så fixade Shannon det till mig, det var typ youghurt utblandat med vatten, så det blev jättesöt filmjölk. Till det var det barnflingor. Lovar att lägga ut en bild på dem, det är Nesquick (chokladflingor) och marshmallows. Helt galet sött!
Men som tur är så är min värdfamilj väldigt hälsosamma för att bo här. Vi äter sallad, dricker inte läsk, middagen idag var kyckling (färdiglagad iofs) och varma grönsaker från grönsakslandet i trädgården. Det var squash, paprika, halapeño och grejer. Connie sa att jag skulle sluta oroa mig över att gå upp 30 lbs så det känns bra.

Allt känns bra. Det här blir jättebra!
Det var världens längsta inlägg och jag tänker inte lägga in en endaste bild idag, kanske imorgon. Då ska vi gå till kyrkan, inhandla mobil och en ordlista, Connie tycker att jag behöver det, lol.
Nu ska jag försöka sova trots att vi precis såg en skräckfilm. Jag praktiskt taget satt i Kristens knä hela tiden och Shannon frågade om jag inte skulle ha Miley i mitt rum inatt som vakthund.

Han sa förrut när vi hade hämtat upp Kristen
"Woah, so now I've got 3 daughters???"
Jag kan inte säga annat än att jag känner mig väldigt välkommen här. Wow.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Roligt att höra att resan gått bra och att du hamnat hos en härlig familj. Vi tänker på dej jättemycket.
/Anne och Håkan

Mamma sa...

God morgon Gumman!
Ja, det verkar vara en jättetrevlig familj du kommit till. Du kommer säkert att upptäcka ganska mycket som är annorlunda, mer än att det är jul året om, suck! kul om du lägger in lite bilder. Jag är så nyfiken på hur det ser ut.
Kramar mamma

Majajajaja sa...

Åh så himla kul Malin!! De verkar ju supermysiga. Men jag vill se bildeeeeeerrrrr. lol. xD :p

Anonym sa...

Oh vad glad jag blir att det verkar så bra. Spännande att höra om deras deras liv och (mat)-vanor. Igår var det Kolmårdsmästerskap o du var saknad (inte bara av mig). Karl-Magnus vann. Jag själv började med en femtioserie men sköt sannslöst dåliga knäskott hela dagen. Slutade med fyra nior i stå så jag rådde hem silvret ändå. Idag ställde vi in kretsmästerskapet pga för få startande. Nu ska jag löpträna. Johan har messat, allt är bra med dem. Kram fr far. PS livet är OK nu när jag börjar förstå att du får det bra.