måndag 29 augusti 2011

hej hej hej! DET KOMMER BILDER!!!! ;)

hej hej hej på er!

Idag, söndag har innehållt spännande nya saker. Det började med en frukost (jag berättar utförligt för din skull Elin! ) som innehöll bagels, scrambled eggs och osötat iste. Nam nam, inte lika mycket socker som igårs frukost.
Sen åkte vi till kyrkan. Det var väldigt intressant. Tänk er en ganska konstig konsert, det var vad det var.. haha. Massa sånger och så, men jag försökte följa strömmen bara. Jag gäspade lite och så, men det var kul att se.

Efter kyrkan åkte vi till El Rodeo. Mexikansk mat, yummy yummy! Jag bröt mot en av mina få matregler.. Tigerräkor. Jag åt tigerräkor. Wow. Det var gott men de är inte bra för miljön, kommer inte ihåg exakt varför men så är det. Shrimp Quasadillas med ris och guacamole. Wow. Och man tar hem det man inte äter upp i en doggybag. wow.

Efter åkte vi hem och bytte kläder, sen hem till Kristen som förövrigt bor på en farm med ett enormt antal djur. Bilder kommer, oh yes! ;)

Det tog lite längre än planerat så vi stannade på vägen för att köpa Arctic Rush, typ slush. Sen jag kom hit så har Connie börjat upptäcka hur mycket sockersnacks de äter. Fast jag tror att hon tycker att det är bra och inte känner att de måste anpassa sig för min skull, för så ska det ju inte vara. Efter det hämtade vi Shannon hos hans kompis Tony.

Sen hände en stor grej - mitt första besök på Walmart. I varje supermarket vi har varit i har jag bara stannat innanför dörren och stammat fram "it's.. SO.. BIG!!!" och det här var inget undantag. Men vi var inte där länge för vi behövde åka hem så det inte skulle blir för sent för Jenna. Men nu har jag en mobil i alla fall. Inga pengar på den än men det fixar vi imorgon.

Äta middag här är lite annorlunda mot hemma. Har iofs bara haft 2 vanliga hemmamiddagar än så länge, men baserat på det - man håller sig sysselsatt medans man äter. Igår åt vi framför TVn och idag spelade vi spel vid matbordet samtidigt. "it's not better it's not worse, it's just different" Så är allt.

Idag råkade ge alla ett gott skratt på min bekostnad förresten, haha!
Vi satt i bilen (såklart, vi åker bil hela tiden, haha) och Connie skrek "punch buggy", deras motsvarighet till gul bil typ, man slår de andra i bilen när man ser en Volkswagen. Sen frågade hon om vi hade något liknande i Sverige och jag sa "yes, we got almost the same thing but you hit the others when you see a Jell-O car". HAHA. Jag vet skillnaden i uttal mellan Jell-O och yellow men njaa.. det kan ju inte bli rätt varje gång, haha.

nu kommer bilder!

 Först och främst en gissningstävling! Vad är det här?
 Frankie som jag berättade om i förra inlägget. När som helst så lägger han sig ner på golvet, som på bilden och bara, ja, vilar en stund. Så man får akta fötterna när man går.
 Kristens mamma Cindy kör skolbussen varje morgon. Mitt hjärta slår fortfarande lite snabbare när jag ser de gula skolbussarna.. hahah, det är bara att vänja sig.
Just det, det har jag inte berättat men jag kommer börja skolan på onsdag antagligen. Explorius har inte betalat skolavgiften än så jag får inte börja förrän den är betald (STOR PUNKT)

 Jag och Jenna bland Kristens hästar. Ser ni att jag klappar den?!?! wow. haha, min hästrädsla börjar försvinna mer och mer.
 Här är jag och Kristen. Hon bor i ett säkert 100 år gammalt hus med massor av hundar och katter och 3 hästar. Väldigt amerikanskt!
 En av hennes hundar. Det hade blivit en jättebra bild om jag hade tagit lite tid på mig men det gjorde jag inte. haha.
 Så himla gulligt och så väldigt amerikanskt.
 Jenna med några av Kristens 14 hundar.
 Okej, jag la väl inte ner så himla stort jobb på att fota huset, jag erkänner det. Men här är mitt rum iallafall. Johan och Malin, kolla kaninen ner till vänster! Jenna satte en av sina 100 miljarder nallar i famnen på den och ett örhänge i dens öra. Dens öra. Haha. Ni kanske har hört att jag tycker att det är jättefult när svenskan blir sämre  och ännu värre när man stoppar in engelska ord, men det är svårt faktiskt! Ni får tyvärr stå ut med sämre svenska, men engelska ord, NEJ. Fast det är lite svårt.
 Underbara fina Miley! Hon har alltid den där ledsna blicken och när hon precis har ätit eller druckit är hennes mun alldeles geggig. Fin, fin tjej!
 Här är köket.
 Soffan till höger och tvn till vänster. Vi kollar inte på TV, men ganska mycket film så jag kommer kunna mycket mycket mer om film när jag kommer hem än jag någonsin skulle gjort annars.
Amerikanska flaggan hänger utanför huset hela tiden. När jag först kom hit så tänkte jag att det var lite välkomstdekorerat för min skull men nej, den är alltid där! ( och det är inte bara min familj, alla hus har en amerikansk flagga utanför! ) 

Jag vet att det här blev världens längsta inlägg men jag har mycket att berätta. Eftersom jag inte ska gå till skolan imorgon ska jag vara hemma, sola (det är så himla varmt här!) och rasta Miley och gå vilse med henne här i området ;) Med andra ord, jag kommer ha tid att uppdatera då, mer bättre bilder på huset och så.
Puss och kram
(insåg förresten att jag kan inte sluta mina facebookstatusar med "puss och kram" längre. Haha.. vad ska de tro om mig om de inte använder Google Translate?)

1 kommentar:

Håkan sa...

Mysko bild!!!!
Kan det möjligtvis vara en marshmallows i närkamp med chokladflingorna???