lördag 27 augusti 2011

inlägg från igår


21.52 (svensk tid)– vid gaten på väg till Washington.
Allt hittills har gått bra, förutom det att jag inte fattar hur jag får internet. 
Om vi ska ta det från början så var det såhär:
Vi gick upp halv 4, sa hej då till huset och mamma och jag åkte till pappa där jag bytte bil så att jag kunde övningsköra upp till Nyköping där vi lämnade bilen och tog mammas. (ni är säkert mycket intresserade över vilken bil vi åkte i ;) ). Sen begav vi oss upp mot Arlanda. Vi var i god tid och satt och käkade frukost på parkeringen. Sen kom Ewelina med hundar och familj, jag ska inte avslöja allt men Ewe hade glömt en väldigt viktig sak så de fick åka i racerfart mot Norrköping och tillbaka. GUD så nervöst!
Sen sa vi hej då. Det var skitjobbigt. Sen har flyget gått bra och så. Fick turen att sitta bredvid Bea på planet så tiden gick väldigt fort. (vet inte om jag hade klarat det utan elefant-memoryspelet, haha)  I alla fall, vi fick ut väskorna och allt var frid och fröjd förutom en dansk som blev undantagen av en vakt i tullen. Oups, vet inte vad som hände där faktiskt..  Sen skulle resten iväg mot hotellet och jag fick följa med våran svenska ledare som pratade engelska med alla svenskar för att ”man vet ju inte vem som kommer vartifrån”. Det var nog roligare i verkligheten..
I alla fall så fick jag checka in min väska hos en bitsk tant och jag fick betala $25.
 -” Which is you destination?”
- (umm, är det mellanlandningen i Washington eller menar hon Roanoke?) ”umm..”
-” you don’t know you destination? You don’t know where you’re going”
Så var det när jag fick min första ”är du efterbliven eller?”-blick

Nu ska jag fråga någon hur jag fixar internet. Måste läsa mailet som ligger i min inkorg och väntar.
puss och kram

Inga kommentarer: