måndag 22 augusti 2011

Fredag, Fredag, Fredag!

Först och främst måste jag säga att bland topp 10 bästa med att åka till USA är tidsskillnaden. Här hemma måste man kämpa för att vända tillbaka dygnet så man kommer upp på morgonen men nu är det ju bara bra om jag sitter uppe halva nätterna och sover bort hela dagen.

Men nu till det viktiga. Imorse ringde jag mamma för att berätta lite som Anna(som bor i Roanoke precis som jag kommer göra). Mamma tyckte att jag skulle ringa Explorius för att få reda på avresedatum, så sagt och gjort.
Hon som jag pratade med berättade att min familj brukade hitta på massa roliga saker, hiking, picnic, back-packing, arts&crafts, music, swimming etc. Sen berättade hon om skolan (bara för att dra ut på tiden och göra mig mer nervös..haha), ca 1000 elever.
Sen sa hon att skolan börjar den 24e, nu på onsdag, om två dagar!!! Så, Malin du vill ha dig där så fort som möjligt. När vill du åka? Jag kunde inte välja så hon gav mig två förslag. Antingen på torsdag och åka direkt till familjen eller fredag, åka med de andra exploriusarna till New York men åka vidare en dag tidigare än de. Valde fredag, det kändes bäst helt enkelt trots att det innebär en eftermiddag med familjen och dagen därpå skola.

Nu ska jag äta havregrynsgröt till brunch och sen ska jag träffa min kära klass ES3b över en fika.
Pusssss!

1 kommentar:

malin, baby, malin sa...

MALLIS! Vi hade bästa avskedet imorse! brunch och mys i solen! XOXO