lördag 8 mars 2014

Lördag

Detta ser jag just nu. Ska man vara bakis kan man gott vara det med fin utsikt. 
Jag är i Zermatt igen. Förutom att jag slog i huvudet väldigt hårt igår (jätteläskigt!) så mår jag bra. 

Hostlet vi bor på är väldigt smutsigt och grisigt, och gästerna är därefter. Vi råkade hamna i ett 8 people mixed dorm, och inatt vaknar vi av att en kille är rosenrasande och helt från vettet för att han inte hittar sina lakan. Han tror att det KANSKE är vi som har tagit dem - och därför slänger han ut våra resväskor i trappuppgången, skriker, gormar och det blir ett jävla rabalder. 

Han står och skriker, vi blir rädda och jävligt arga, jag försöker hyscha honom och prata lugnt och sansat och säger att 1. Vi har inte tagit några lakan. 2. Vi jobbar inte här och kan inte hjälpa dig. 3. Du måste vara tyst för annars väcker du hela huset. 4. Du använder fel grammatik. 

4an var kanske lite obefogad, men jag var så arg redan. 

Inte blev det bättre av att hans kompis (som försökte lugna honom lite) sa till mig: du är ju iallafall söt när du är arg. 
DÅ GICK MALIN I TAKET. FY HELVETE OCH GRATTIS PÅ INTERNATIONELLA KVINNODAGEN FÖRRESTEN. 

Sådärja. Vilken adrenalinkick. 
Alltså så ringde tjejerna till polisen så de kom. (Jag har inte , och tänker inte, skriva allt som skedde, men han betedde sig hotfullt både verbalt och fysiskt, så det var på sin plats.) det slutade med att han fick byta rum, men annars ingen konsekvens. 

Nog om det. Jag funderar på om jag ska masa mig iväg och boka massagetid. Ingen skidåkning för min del, så jag tänkte lyxa till det med massage istället. 

Puss och kram från ett soligt Zermatt. 

Inga kommentarer: