fredag 21 mars 2014

Fredag

Halli hallå

Vädret fortsätter vara kanoners, men det är bäst att passa på då det ska komma snö imorgon..

Semlan fortsätter vara för det mesta världens gulligaste lilla varelse, men stunder kommer då jag bara vill gräva ner mig själv i ett djupt hål och aldrig komma tillbaka. Som igår, jag fångade det på en snap:


- fick nog, så jag sköt igen balkongdörren och lät henne hållas en stund. 

Helg nurå. Jag har inga planer, vilket känns ganska skönt i ärlighetens namn. Det har varit så mycket sista tiden. 

Måste också berätta om vad som hände imorse. Vi var på tåget, alla 5 för ovanlighetens skull. Jag och barnen hoppar av efter bara en station medan mamma och pappa fortsätter in till stan. Selma gallskriker när mamma åker, gråter, sparkar, skriker. Detta pågår i säkert 30 s då något jättejättedrastiskt ändrar hennes humör. Gråten försvinner helt och byts ut mot ett skratt och hon pekar lite längre bort. 
Mina damer och herrar, låt mig presentera: Selma ser en hund. 
Sen springer hon efter den, och mammagråten är som bortglömd. 

Nu ska jag väcka min lilla rosenknopp. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vilken kanonbild. Kul att du hittar det som ger glädje i livet. Här vid jordens mitt (åby alltså) så är det också kanoners. Ska bli varmt i helgen och på tisdag är det våffeldagen så det gör inget om helgen går fort:)
Johan är här och idag har jag fått höra en massa klokt från Tilda på telefon, man mår gott.

Massor med glada pappakramar.