måndag 31 mars 2014

Måndag

Måndag - tränings- och pluggdag. Inte att förakta dock:

Jag hade PT-timma på gymmet imorse. Det var inte samma som jag har haft innan, och denna var ännu sämre på engelska, men han var mycket mer peppande och levde sig in i allt mycket mer, så det var på det stora hela mycket bättre!

Efter det känner jag mig stark och motiverad, och det är en härlig känsla det. Däremot sa han att jag bör inte äta kolhydrater efter kl 18:00, och jag bör dricka proteinshakes efter träningen. PUH. Det gillade jag INTE. Hur viktigt är detta egentligen? Kan någon svara? Pappa, Ann-Sofie, någon annan kunnig?
Jag älskar ju att njuta av lite godis eller något annat gott (kolhydrater) på kvällen. Jag är kluven, minst sagt. Särskilt när jag kommit in i en bra rutin att jag äter mycket vegetariskt, då blir det liksom ännu en grej att anpassa. Behöver tips!

Men en sak som var bra, det var att han skällde på mig för att jag inte konditionstränar längre. Nu är det bara att sätta igång.

Jag var stark, sa han, och han trodde inte att svenska tjejer generellt sett var starka.

Mja, nämen så det var min morgon. Så drack jag en kokosshake och kände mig töntig. Gick hem, åt falafel och potatismos. Pluggar. Nu jobb.


Ja vadfan... allt är skitbra, men jag känner mig ganska vilsen i huvudet till och från. Har svårt att veta vad jag tycker, och vad jag borde tycka - på många plan. Behöver en Life Coach. Pappa, var är du?



Kram på er alla, och luras ordentligt imorgon!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du är kul du Malutta. Jag tror att det är i Alice i underlandet där någon frågar om den är på rätt väg (jag minns ej vem)? Svaret blir ju förstås att det beror ju vart du ska. PT, kolhydrater konditionsträning och klockslag är egentligen inte så väsentligt om du inte har någon tanke med vad som är ditt mål och någorlunda vet vad du egentligen vill. Sedan är du ju inte alltid så djäkla lätt att veta vad man vill och framförallt om man ej vet vilka uppoffringar som krävs för att nå sina mål. Men vi kan väl skypa så kan vi köra lite fars livsskola!
Massor med kramar.
PS. Ät lite godis ibland efter 18 tills du har kommit på vad du vill.

Anonym sa...

Hallå där!
Det här med blogg är helt nytt för mig. Känns lite osäkert hur det fungerar. Säger en del om min ålder förstås. Men jag gör ett tappert försök ändå.
Kul att "höra" från Dig. Pappa har nu och då berättat hur Du har det men via bloggen kan man ju själv "höra" direkt från Dig!
Ja, Du... Vad vill man med livet...? vilka vägval ska man göra... När? och Varför? Och ingen, inte ens Du själv, vet vad som egentligen är rätt. Jag minns att min bror en gång sa till mig; "Det viktiga är inte att välja rätt, det viktiga är bara att välja. Först då kan man gå vidare och därefter fortsätta vidare eller korrigera sitt val. Men att inte välja innebär inget annat än tomhet och mållöshet.
Ja, ja... Det är så lätt att ha synpunkter och ge råd. Som någon sagt; Det är lätt att säga "Tulpanaros". Svårare att göra!
Ha det bra Malin. Ska fortsätta läsa Din blogg med intresse!
Kramisar
Henric

Anonym sa...

Hallå där!
Det här med blogg är helt nytt för mig. Känns lite osäkert hur det fungerar. Säger en del om min ålder förstås. Men jag gör ett tappert försök ändå.
Kul att "höra" från Dig. Pappa har nu och då berättat hur Du har det men via bloggen kan man ju själv "höra" direkt från Dig!
Ja, Du... Vad vill man med livet...? vilka vägval ska man göra... När? och Varför? Och ingen, inte ens Du själv, vet vad som egentligen är rätt. Jag minns att min bror en gång sa till mig; "Det viktiga är inte att välja rätt, det viktiga är bara att välja. Först då kan man gå vidare och därefter fortsätta vidare eller korrigera sitt val. Men att inte välja innebär inget annat än tomhet och mållöshet.
Ja, ja... Det är så lätt att ha synpunkter och ge råd. Som någon sagt; Det är lätt att säga "Tulpanaros". Svårare att göra!
Ha det bra Malin. Ska fortsätta läsa Din blogg med intresse!
Kramisar
Henric

Anonym sa...

Ser Du... Jag klarar inte ens av att placera in min kommentar korrekt. Man kan dra något gammalt över sig!
Henric

Kusin Annafia sa...

Precis som morbror skriver så tycker jag du kan fortsätta äta godis efter kl. 18 ;)
Jag ogillar skarpt att förbjuda saker eller fokusera på vad man INTE ska göra. Tänk istället vad du vill och lyssna till kroppen. Om du märker att det blir en jävla skjuts i träningen av att inte äta middag eller kakor efter 18 så fine, men gör det inte för sakens skull.
Vet ju inte vad du har för mål med träningen men tycker din PT låter lite som vissa maniska kollegor som ser kolhydrater som boven i dramat. Kom ihåg att hjärnan behöver kolhydrater! Går all energi ut till musklerna finns det inget kvar till skallen (vilket märks på vissa människor på gymen...) ^^
Kram på dej!

Anonym sa...

Åh vad kloka ni är. Jag har en kompis som tänker till om det som är viktigt i livet o dessutom är ganska smart(Henrik heter han förresten). Kom att tänka på en sak han har lärt mig ang denna diskussion. Det finns egentligen bara två måsten här i livet. Det ena är att man någon gång måste dö, det andra är att man måste välja.
Nu ska jag välja att stoppa in en stekt med bröd i ansiktet, mums!
Kram på er hela högen!
FAR