lördag 15 mars 2014

Lördag

Hej allesammans

H&L är i Sverige på födelsedagskalas, så mormor är här. Det snakkas dansk hel tiden! 
Det är hur mysigt som helst, men det innebär att jag jobbar typ hela tiden. Selma är mammig, fast med mig, vilket är lite påfrestande, men ack vilken ego boost! 

Det jag ville säga var 2 saker:
1. Om mina framtida barn blir 75% så härliga och fina som Jakob och Selma är, så kommer jag bli nöjd! 
2. En upptäckt: personalen på Starbucks (kaffekedjan som skriver kundens namn på muggen) skriver alltid Marlene, för de tror att jag är britt. Åtminstone är det min enda förklaring när jag säger astydligt "mah-lyn". Det har aldrig blivit rätt, och kommer nog aldrig bli det heller. Struntsak, men det är sånt jag går omkring och spekulerar i. 

Nu - mot Thalwil. Övernattning hos Felicia innan vi åker ASTIDIGT imorgonbitti till Lenzerheide där alpina vm i slalom (med reservation för helt fel info) går. 
Kanske till och med knäpper en bild eller två imorgon.

Hej då från mig och min lilla gris <3



- ja... tur att jag vet med mig att jag inte alltid har huvudet med mig och reserverar mig för eventuella fel. Det blir lätt så efter en 13h arbetsdag. Alpina världscupen. Inte vm. Tack pappa. - 

1 kommentar:

Mamma sa...

Hejsan,
Jag ser två gullegrisar på bilden!
Det verkar som du och framför allt ditt huvud mår bättre, eftersom du kan åka iväg på utflykt.
Nu har vi (läs Kent) fått igång nya datorn, så om du inte kommer hem allt för sent ikväll kan vi kanske prova skypen.

Kramis från mamsen