torsdag 7 november 2013

Torsdag

Halli hallå! 

Dagen har varit bra, innehållande skogspromenad på, för mig, oupptäckta stigar, en glad tjej vid matbordet, vad som kändes som världens längsta lunchrast (tack för det!!!!), inköp av tågbiljetter till en minisemester, fenomenal matlagning (hybris i köket á la Malin), gymmet och bastu. 

Måste berätta att bastun på mitt gym är himla trevlig. Jag har nu gått två gånger på den sk "ljusterapibastun", vilket kort och gott innebär lite färgade lampor då och då. Men idag ville jag vidga mina vyer och frågade den trevligt snygga killen i receptionen vilka dagar det var damernas i den stora bastun. 
"No, ma'am. There's no such thing as a ladies only." 

Jaja, vad gör väl det, tänkte jag. JO DET GJORDE MYCKET KAN JAG TALA OM SÅHÄR I EFTERHAND. jag var inte ens inne i bastun, för jag såg genom glasdörrarna att här använder folk minsann inte handduk kring sig i den gemensamma bastun. 

Tack och hej. Det blev ljusterapibastubad för denna pryda svenska. 

Hehe. Nästa gång ska jag föreslå att de har vissa dagar enbart kvinnor, andra dagar enbart män och resten mixat. 


Som slutord ska jag visa en bild som jag utlovade för ett tag sen. 

Mina damer och herrar, får jag presentera (i min åsikt)  Europas mest ojämlika land - Schweiz! 


1 kommentar:

Kusin Annafia sa...

Hahahah, men WHAT?! Hur ska de kontrollera det där då? Är det typ som familjeparkering här i Sverige; man tar för givet att kvinnor behöver mer utrymme? Eller tvärtom? Hade ju velat ställa mig på en karlparkering, pratat med lite mörkare röst och gått lite mer butchy om nån p-vakt kommit på mig bara för att ^^