söndag 24 november 2013

Söndag

Halli hallå!

Helgen har spenderats med Felicia och Jenny i en säng i Thalwil. Så himla välbehövligt.
Och så lite partaj på det såklart. Därav sängliggandet.

Har i veckan fått en julklapp från min familj i USA.

Har idag lärt mig att man får ingen "väska med ett träd på" för 8000 stipendiekronor.

Har också lärt mig att fan, "vuxenlivet" är jobbigt. Ibland jobbar man för ingenting och det är fasen bara att tacka och bocka i slutändan. Och jag vet inte om jag tycker att det är något dåligt med det, egentligen.
Förtydligande: det är inget jag upplever själv, men jag har lärt mig det ändå.

 Har mycket tankar och funderingar i huvudet, vilket är ganska olikt mig. Eller, låt mig omformulera mig: Jag har mycket tankar och funderingar om känslor och åsikter, vilket är ganska olikt mig, då jag mest funderar över konkreta saker, som Gud och sånt. Nej, skämt åsido. Jag kan inte ens förklara.

Hoppsan. Kyrkklockan utanför fönstret visar halv tolv, och den här fröken behöver eventuellt stiga upp tidigt på min lediga dag för att jobba. Synd att jag inte är ett dugg trött, och hellre ligger kvar och lyssnar på Markus Krunegård, om och om och om och om igen, ältar och kommer fram till absolut ingenting.

Hej då. Finurligt av mig att börja varje stycke med bokstaven H.

Hoppas att ni tar hand om er, för det är viktigt.

Hälsningar, Malin.

1 kommentar:

Mamma sa...

Hoppas att du också tar hand om dig, för det är också viktigt! Jag svarade på ditt mail innan jag läste bloggen, så du har några rader där med.
Kram <3<3<3