måndag 18 november 2013

Måndag

Hej!

Jag är ju för jäkla dålig på att uppdatera. 

Majoriteten av er som läser vet redan om att jag åkte till Sverige i torsdags. Det var inget jag ville berätta i förväg, eftersom jag kände att det skulle bli en tuff helg ändå. 

Sprang till gaten, men hann med tillräckligt stor marginal för att hinna köpa gummibjörnar. Blev hämtad och sov i Stockholm över natten, upp på morgonen till Nyköping för begravning. 
Badmintonmatch mot pappa och korvnoffsmiddag hos mamma. 
Flytt (substantivet, inte verbet. inte lika dramatiskt. reds. anm. *) från mormors lägenhet tillbaka till gården, och så lite tacokväll hos Cilla med Elin och Moa, som avslutades på Munken. Ont i magen och ångest över att vara i samma stad och kanske, kanske, kanske råka stöta på varandra. 
"Sova på saken" och handla lagom långa jeans av lagom snygg jc-kille. 
Bästishäng och matlagning. Måndagsdiskussionen på en söndag och "bara en sak till". Sovmorgon och sommarplanering. 
En fika på OK i Nyköping och krama "hej då, men vi ses ju om en månad". 

Och nu är jag på väg hem. 

Ser fram emot morgondagen då vi ska ha mysemorgon i soffan, Jakob, Selma och jag. Ska bli roligt att se dem igen! 


* jag är min egen editor, dvs jag kan "reds. anm. " mig själv. 


Ha det bra, govänner! Jag har det bra. 

Inga kommentarer: