tisdag 26 november 2013

Tisdag

Här var det mysemorgon! 
Selma sitter på mattan och läser en turistguide om Hawaii, och Jakob ligger i soffan under några filtar och kollar på tecknad film. Mjölkchokladen är uppdrucken men pyjamaserna är fortfarande på. 
Utanför ligger några millimeter snö, och själv har jag en grym träningsvärk i övre magmusklerna. Det är "hålla fast i knävecken"-style för att ens kunna komma upp. 

Mysigt, helt enkelt!


Det var dessutom en sak som slog mig igår. 
Man, inklusive jag själv, kan tycka att livet känns ganska deppigt ibland, och det är ju väldigt jobbigt. Men igår kom jag på att för ett år sen - hur mådde jag då? Nej JUST DÄ. Inte så himla bra. Det är ju hundra gånger bättre nu än det var när jag gick i skolan i en klass där jag hade en kompis och allt var bara jävligt tråkigt. Jämförde hela tiden saker med hur det var för två år sen, när jag var i USA, och det var ju såklart jobbigt också. 

Nu orkar jag inte sitta här och analysera, för jag är inte så himlans analytisk av mig, men summan av kardemumman är att jag har det ju väldigt bra. Det krävs bara vissa stunder då allt känns jobbigt för att manska inse det. 

Over und out. 

Städdags! 

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ GUMMAN!

Tänk inte för mycket, ibland bara förvirrar det. Här är det snöstorm. Denna helg innebär därför både skidåkning o julbord!
Ha det gott.
Massor med pappakramar!