tisdag 5 november 2013

Tisdag

Först vill jag bara säga att inlägget ville inte publiceras när jag ville det, så det är inte i realtid. Men vad tusan, jag är fortfarande glad!!

/ Malin 12h senare

Hej hej! 

Idag vill jag berätta något roligt. (Svårt i och för sig, för hur berättar man detta utan att låta skrytig?)

Jag fick ett mail från antagning.se som sa att jag skulle logga in för att kolla min aktuella status. Jag har sökt en enstaka kurs på distans till våren, mest bara för att få ut pengar från stipendiet som jag fick när jag tog studenten. Tvåspråkighet och identitet heter den, vilket jag tycker känns väldigt passande när jag ändå tillbringar mina dagar med Jakob som är 4-språkig. 

Iallafall så blev jag positivt överraskad närjag  såg att mitt meritvärde är 22,00. 12 (13) års kämpande visar resultat, och över det är jag väldigt stolt! 

Så nu har jag bestämt att när jag får stipendiepengarna ska jag unna mig något riktigt fint, nämligen en sån väska med ett träd på. Skämt åsido (fast också lite sanning). Jag tänkte köpa en Mulberryväska faktiskt. 

Nu ska jag njuta av min lunga stund. Selma sover och Jakob leker hos Konrad. 

Ha det fint! 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Grattis!!! Önskar dig en bra dag, här i Norrköping skiner solen och eftersom det är onsdag så kan du väl gissa vad jag ska göra ikväll :) Kram

Mamma sa...

Jag tycker inte att det är att skryta - fortsätt att vara glad och stolt över din prestation! Framför allt eftersom det inte var de bästa förutsättningarna hela tiden. Du kan verkligen unna dig en present till dig själv!
Jag längtar till vi ses! Kramis från mamsen

Anonym sa...

GRATTIS MALUTTA!
Ja var verkligen stolt. Du behöver inte köpa någon dyr väska. Jag har varit på ikea och de hade jättebra påsar för 2:-.
Jag jobbar mycket och har varit duktig med löpning senaste tiden. Var rädd om dig. KRAMAR från far.