tisdag 11 februari 2014

Tisdag

Idag har vi haft besök hela dagen av Felicia och hennes lilla Nils. Full fart på killarna och vi har njutit av att barnen underhåller varandra, så att vi kan få en lugn stund. 

Nyss när jag stod i köket och skalade potatis kom Jakob och satte sig bredvid. Vi pratade om ditten och datten och kom in på mjölk. 
"- vet du varifrån mjölk kommer? 
- nej 
- från kossan. Från kon. 
- från kon. 
- på magen. 
- på magen. 
- ja, från juvret på kons mage. Där dricker också kalvarna, kons barn, mjölk. 
- ja, barn. 
- precis som när du och Selma var små, drack ni mjölk från mamma. 
- mamma var en ko? "

Alltså dessa barn. Jag saknar ord!


Jag har det fortsatt skitbra. Ikväll ska jag äta fisk till middag och sen ska jag träna. 

Kram på er! 

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja du, jag håller med - barn är härliga - både stora och små!

Fortsätt att ha det bra!

Kram mamsen

Kusin Annafia sa...

AHAHHAHAHAAHAH X'D Ungar!!
Själv hade jag ett gäng 6-7 åringar som var väldigt ärliga efter att vi dansat i nästan en timme i söndags. Vi skulle lägga tillbaka sjalarna som barnen fått dansa med och då tittar ett av barnen på mig, pekar på min panna och utbrister; "Du är blöt!!"
Gott med fisk och härligt med träning :)