tisdag 29 april 2014

Tisdag

Senaste veckan har gått fruktansvärt långsamt. Det har tydligen gått upp för min hjärna att jag snart åker till Sverige, och allt går i ultrarapid mest bara för att retas. 

I helgen sa jag hej då till Jenny som åkte först på roadtrip genom Europa och sen hem. Det var lite sorgligt och jag saknar henne redan!
Dock står det ju tusen åter, och jag har hängt lite med jennys ersättare. 

Igår, måndag, var det en nationell helgdag, med innehåll likt vårt Valborg. Det vankades stort bål på operatorget och Bööggen skulle brännas. Observera att Bööggen är en snögubbe och har ingenting med homosexualitet att göra. Så det blev lite pangpang med smällare i regnet, och nu är tanken att sommaren är välkommen. 

I övrigt har jag mest tränat, pluggat, ätit godis och sovit. Så intressant var det! 

Nu, lunch, har jag och Jakob haft lite kvalitetstid. Måla naglarna, lyssna på musik och gosa i soffan medan Selma ligger och nanar. 
I eftermiddag åker vi till Volketswil och går på Kindercity. Jippi för barnen. Mindre jippi för mig. :) 

Ha det fint, gott folk! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ MALUTTA!
Kommer du ihåg när du var liten och jag lästa Alfons Åberg för dig. Kommer särskilt ihåg när Alfons önskade att varje dag skulle vara julafton. Tror det var hans farmor så klokt förklarade konsekvenserna för om det blivit så. För visst är det så att det inte varje dag händer spännande saker. Äta jobba sova dö som Gyllene tider sjunger. Men samtidigt viktigt att kunna njuta av små vardagliga ting. Idag frågade jag en personal på jobbet vad som varit bäst idag. Hon svarade då: -att jag vaknade i morse! Vet att du är sååå bra på att se livets glädjeämnen, fortsätt med det. Jag har ikväll sprungit utmed Ågelsjön. så gissa vad som varit bäst för mig idag?
Massor med pappakramar.

Kusin Annafia sa...

Bahahaha, det där påminner mig om en historia en kollega berättade om när en elev skulle redovisa i kursen Naturkunskap och säger (med viss brytning);
"Jag ska prata om den utrotningshotade läderbööööögen..."
Lite svårt att hålla sig för garv var det, men efteråt fick de poängtera; "TACK, det var en fin redovisning om LÄDERBAGGEN!"