måndag 7 april 2014

Måndag

Livet fortsätter behandla mig väl. 

I lördags åkte jag, tuvi och Felicia till Lugano, en gränsstad mot Italien. Solen sken, vi åkte på en båttur och åt god mat. Himla härligt och exotiskt för att bara ligga 3h härifrån! 

Jag som alltid får kritik för att jag aldrig fotar på våra semestrar (antal bilder i - Milano: 1, Zermatt: 3, lenzerheide: 5, Zermatt: 2) tog faktiskt ett par bilder. 
Haha... Mest för att visa hur våra semestrar ser ut från mitt perspektiv. 

Från båtturen. 

Igår var en tränings- och pluggdag. På kvällen åkte jag till min nyfunne vän Sara och hälsade på hennes hippievänner i deras kollektiv. Spännande, minst sagt. 

Idag har jag börjat städa ur mitt rum, för det slog mig att jag bara har ca 2 månader kvar här.. Har även letat lite lediga jobb i Norrköping och Linköping. Man måste ju förbereda sig lite. Har dock inte hittat mer än ett vettigt alternativ, då mitt jobbsökarsjälvförtroende ligger i botten. 
Och så pluggar jag lite. Om en dryg månad skriver jag mitt slutarbete, och det känns ju fruktansvärt läskigt! Men det är ju inte på liv och död, det ska man komma ihåg. 

Goda nyheter: jag blev ledig i eftermiddag med 2 minuters varsel. Tiden ska spenderas att uppdatera mitt föråldrade cv. 


Ha det fint, go' vänner! 

Inga kommentarer: