söndag 1 december 2013

Söndag

Hej!!!!

Jag har haft ett inte så bra dygn, och ett fantastiskt bra dygn.

I fredags var vi (Jenny, Felicia, Tove) ute och firade Jenny som fyllde år i veckan. Jag var ganska trött och på dåligt humör, så jag åkte hem efter middagen medan de andra fortsatte kalaset.
Lördagen var bra med sovmorgon (ny definition: vaknade tidigt av barnskrik men stannade kvar i sängen), en sväng på stan med tjejerna och sen..... ÅH det kändes tungt!!!... JOBB. Men det visade sig vara hur mysigt som helst.
Henrik och Louise åkte iväg kl 6, och då stod middagen i ungen, färdig att ätas, vinet var upphällt och julmusiken på. Det var 20 minuter av gallskrik och 'var är mamma och pappa'-gråt, men på en halv sekund vände det och vi fick världens mysigaste kväll.

Lördagsgodis, Angry Birds-spelande, gos i soffan, high fives för varje level avklarad, och mamma och pappa-längtan syntes inte till på hela kvällen!

Vid 8 var det tandborstning och sedan gottnattläsning, godnattsånger etc etc. Det gick inte på 5 minuter som det gjorde förra gången, MEN desto mysigare med pussar och kramar och "nej, gå inte!". Vilken egoboost!

3 borttappade nappar med tillhörande panikgråt var gång, men annars inga konstigheter alls.

Jag är så himla stolt över mig, barnen, och Henrik och Louise såklart. "Det är typ första gången vi går ut ensamma sen vi fick barnen". Alla var nöjda :)

Idag tänkte jag gå på konstmuseet, men jag ändrade mig. Gick och tränade, och nu ligger jag här med en ansiktsmask och ska kolla på julkalendern istället.

Tack och godnatt.

Inga kommentarer: